Sista hel-dagen idag!

Idag är sista dagen i solen för oss! Imorrn börjar resan hem igen. Vi åker med båten till santorini 12:50. Sen har vi bokat ett hotell där med pool så vi kan slappa en stund och ha våra väskor någonstans. Sen ska vi försöka få lite sömn innan vi måste till flygplatsen. Vi landar 05:20 svensk tid och då kommer svärmor och perre och hämtar oss :-D Kommer som vanligt bli skiiiit tråkigt att åka härifrån :-( älskar verkligen Grekland. Allt är så vackert, människorna är så trevliga och det är så lugnt och skönt :-) glad att vi inte åker charter, får se Grekland på ett helt annat sätt på detta vis :-D Men bra har vi haft det, ätit gott, badat i massor, skrattat, åkt bil, ja listan kan göras lång! Vi åker garanterat tillbaka nästa år igen :-) känner mig hemma här på Naxos!

Vi har det såååå bra!!

Vi har det bra här på Naxos! Vi badar, sover och äter! Vilan mitt på dagen är det bästa! Vincent älskar vågorna, han har fått två olika badringar, men den första höll honom inte uppe och den andra funkar jättebra. Men igår fick han se barn som satt i sina ringar så vi gick och köpte honom en båt med hål för benen :-) blir premiären med den idag! :-) imorrn kommer Robin och diddi hit så då har vi fixat bil tills dess :-) har försökt uppdatera tidigare utan att lyckas så nu testar jag igen. Dock utan bilder så hoppas jag att det fungerar!

Äntligen

Nu är dagen här som vi väntat allt för länge på!! 22:45 går planet mot Grekland!!! Av typ 70 plan som norwegian har så är det typ två som inte har wifi, tror ni vårt plan har det? NEJ, såklart inte!!! Dumma dumma dumma!!! Vincent kommer spendera eftermiddagen med farmor så vi kan packa det sista och sova lite. Tanken är att Vincent ska hålla sig vaken så han somnar på planet och att vi är utvilade så vi orkar ända tills i natt. Har ett hotell bokat på santorini med pool så det lär bli ett besök där imorrn :-) vi brukar aldrig ta hotell med pool pga bakterierna som kan finnas. Barn kan bli så sjuka om det inte hålls ordentligt rent. Men denna pool är det saltvatten i :-) Imorrn eftermiddag tar vi båten över till Naxos och där kommer vi sen att stanna. Hyra bil och åka runt lite tänkte vi :-) dom riktigt fina stränderna ligger en bit bort nämligen. Så ser planen ut just nu. Får se hur vi får med internet när vi kommer fram. Men nån uppdatering kommer ni få!

Snart, snart, snart!!!

Åh snart är det äntligen dags att åka iväg till varmare breddgrader! På onsdag kväll bär det iväg! Jag har nog aldrig längtat iväg så mycket som jag gör nu. Vädret, som alla så väl vet om, är ju inte så kul här hemma. Ingenting kan man planera eftersom det varje dag kommer regn. Mycket deprimerande!! Så, veckan i Flen gick fort. Vi hann med mycket under den tiden. På söndagen var vi hos moster bibbi och åt super god mat. I måndags åkte vi raggis till malmköping. I tisdags gjorde vi inte alls mycket. Var till affären som längst pga vädret. I onsdags var vi på besök på brandstationen. Det besöket var mycket uppskattat och Vincent pratar glatt om turen i brandbilen :-) Torsdagen bjöd på en tur i morfars (pappas) lastbil. Vincent visste inte riktigt vad han skulle tycka. Men han blev såklart super glad :-) han pekar nu på lastbilen han fått av hans morfar och berättar om att han åkt i den :-) På kvällen var det ett besök i Norrköping inplanerat och så blev det. Blev lite öl och mat och en himla massa skratt. En mycket trevlig kväll!! I fredags gjorde vi först ingenting. Pojkarna lekte lite innan det var dags för mat osv. Efter middagen gick vi över till bibbi. Där var nämligen min kusin, hennes son, min moster och hennes man på besök från Skåne! Det var otroligt kul att se dom igen. Var många år sen sist. Malte och Vincent hittade varandra ganska omgående och det gick rätt vilt till en stund. Tog pojkarna med oss och gick ner till lekplatsen, i spöregn hahaha! Det var den veckan, visst hann vi med en del trotts regn, men hade hellre velat skriva om varma dagar vid stranden :-) När vi kom hem i lördags dröjde det inte länge innan Jonas kom hem <3 som jag saknat honom. Han hade köpt med sig en såååå god parfym till mig, Jean Paul gaultier. Men han lyckas då varje gång, limited edition!! Hahaha!!! Får vara sparsam med den :-) har kvar från min förra han köpte, eskada, men den är på sluttampen nu. Idag ska vi svänga förbi jobbet, ska lämna lite pengar sen hoppas jag på lite kaffe med ;-) Har lite mer tvätt som ska tvättas sen är vi klara med allt packande. Ska städa innan vi åker också. Det var så dammigt och hemskt när vi kom hem :-/ Tjingeling för denna gång då :-)

Vet inte riktigt

Fick lite information igår av Jonas och jag vet inte om jag kan skriva det här... Men nått lurt är det :-/ Pga denna info måste jag ringa runt till bland annat svenska bostäder. Hoppas sååå att dom kan ge mig de svar jag behöver annars får jag ringa vidare till Skatteverket och adressändring :-/ Hoppas på att det är ett vanligt missförstånd vara. Men lite oroväckande är det! Igår var vi på brandstationen på besök. Vi fick titta på alla bilar, utrustning, slangar osv. Vi fick även åka med i brandbilen och höra sirenerna :-) inte nog med det så fick vi även åka med i stegkorgen högt upp upp upp i luften :-) pojkarna var i extas och den glädjen i deras ögon var nog bevis för att dom hade det bra! Med sig hem fick dom varsin tidning och brandhjäm :-) I måndags var vi ute på raggar tur i herr och fru figaros pontiac. Vincent förstod inte riktigt att han skulle åka riktig raggis men när dom väl kom och Vincent såg bilen blev han helt till sig :-) tog en tur till malmköping och fikade. Idag stundar ett besök i hans morfars lastbil :-) pappa kommer och hämtar oss vid 14 tiden så åker vi ut till valla sen :-) Ikväll åker Fiia och jag tillsammans med Petra till Norrköping och Hugos. Mycket trevligt! Uppdaterar en annan dag igen, kanske senare om jag får bukt på de jag ska ringa om.

Första semesterveckan i Flen

Nu är vi nere i Flen, kom igår. Vincent gjorde entré genom att spy utanför stations-cafét. Lilla gubben min :( Troligen var det hamburgaren+värmen+tågresan som gjorde det. Han spydde lite lite till när vi kom hem sen, men det var allt. Han åt lite mat på kvällen och det gick jätte bra det.

Veckan innehåller lite planer, idag ska vi till moster Bibbi på lunch, vi ska åka raggis med Cina och Göran, besöka brandstationen och träffa Morfar och titta/åka lastbil :D
Lite bad hade vi också hoppats på, men dom planerna verkar vi få skrota.
Är glad att vi har vår greklands resa att se fram emot i detta väder.

Och på tal om vår resa, Robin och Diddi (jobbar med robin) kommer ner till Grekland också :D så jag har sagt att dom ska komma ut till Naxos till att börja med så vi kan umgås :D Vi får några dagar ensamma där nere, men det gör ju inget. Så får dom ensam tid när vi åkt hem :D

I torsdags kväll skulle Jonas vara gullig och lägga över en serie från vår stationära till min laptop, men det kunde jag snabbt glömma. Nått fel på knapp två så kom inte ens in i datorn. Inget funkade heller och tillslut så var det nästan bara skrot kvar. Inte så bra med andra ord.
Så i fredags blev det att köpa ny, denna gång en HP Envy. Mycket nöjd med denna, hoppas bara den lever upp till sitt pris. Åkte till webbhallen också så jag fick köpa en extern kabinett så jag kunde lägga över alla biler och dokument och så.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe sen är det snart dags att gå iväg mot affären och Bibbi.

Har ingen kamera med mig och blogg-appen funkar ju inte så bilder blir det dåligt med.

Men nu har jag ju dator så jag kan uppdatera er med massa jobbig text ;)