Min lilla älskling

Blev igår sjuk på något vis. Spydde flera gånger... och inte dessa vanliga mat spyor utan riktiga kast spyor. Han vart så ledsen varje gång så klart och även jag. Blev så rädd samtidigt. :S Försökte få i han vatten men funkade inte. Ringde vårdupplysningen som tyckte jag skulle ge han vätske ersättning. Gjorde iordning en liter, men fick bara i han en sked. Han skulle ha bara det idag med sa hon, men de går inte. Han va sååå hungrig när han vaknade så han fick lite mjölk ändå. Så idag blir det bara flaskan, ingen fast mat alls. Hoppas han klarar av det bara. Nu har han somnat om här, tog inte alls lång tid. Men han är nog trött efter den sena kvällen och alla spyor.

Det hände en olycka för några år sen som gör att både Jonas och jag blir extra reserverade när det gäller sånt här. Men som läget är idag så verkar det inte vara någon fara. Inte upp till mig att berätta om vad som hände, utan det får dem själv stå för. Men tragiskt är det och både dom och vi tänker nog flera gånger extra när barnen blir sjuka.

Nu blir de en kopp kaffe till sen ska jag fortsätta mysa med Vincent. Blir mor och son mys heeeela dagen!
Tänk ändå, 8 månader och första gången han är sjuk. Vilken tur vi haft :D

Kommentarer
Postat av: ÄLIN

Isglass! Det är det bästa vid spysjuka här hemma. Det blir ju vätska i små mängder vid varje slick och lite socker piggar alltid upp en sjukling... Hoppas han mår bättre nu iaf!

2010-09-23 @ 21:43:30
URL: http://kattenmusentiotusen.blogg.se/
Postat av: Helena

hahahaha har du inte läst fiians blogg om piggeelin debuten? Han gillar INTE glass hahahah :) men nu mår han toppen igen :D

2010-09-23 @ 22:26:41
URL: http://helenan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0