Vissa dagar är bättre än andra!

Jag vaknade av ett telefon samtal i natt.
Glad blev jag.
hann inte reagera innan jag svarade.

Det var han.
Den jag saknar och älskar!
Den som gjort mig mest illa i hela livet.

Hans röst var skakig.
Vad hade han på hjärtat?
Vad ville han?
Mår han bra?
Gjorde han rätt?

Det fanns så mycket som jag skulle vilja frågat.
Men jag vågade inte.
Får jag ens fråga?

Han hade druckit... och mådde dåligt.
Hur är det med honom egentligen?
Aldrig har våra samtal varit så långt som det va i natt...
Det va så lätt att prata helt plötsligt!...
Vad betyder det?`
Inget för honom kanske...
Men för mig då?

vad finns det bakom hans fasad?
Vad tänker han på?

Vad tänkte jag på?
Mig själv? Neeej...
Så kan det inte vart... Jag vart ju bara mer ledsen av att höra hans vackra röst igen.

Jag vet inte hur detta kommer sluta...
Bra för oss båda hoppas jag.
Så länge han mår bra så mår jag bra.
Han betyder ju så himla mycket för mig.
Även fast det blev så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0