Uppe tidigt idag.

Nu är klockan halv 7. Är ledig idag men ändå får man masa sig upp. :) Blir att dricka lite kaffe sen bege sig ut till Stora Essingen där jag ska på en jobb intervju. Det va bra roligt. :) Igår morse runt 6 tiden satt jag och sökte lite jobb, bl a det jag ska på idag. Tre timmar senare ringer hon och frågar om jag kan komma. :) Va roligt va?
Sen skulle jag ju ha jobbat min sista dag på jobbet igår, så när jag ringde vårat bageri så sa jag hej då och du får ha det så bra.Då svara han ja men vi hörs imorn igen, nej sa jag och han trodde att jag var ledig. Men så berätta jag för honom att jag skulle sluta helt. Så idag efter intervjun så ska jag ringa upp honom så ska han ha kollat upp jobb till mig. :) Hur sjukt är inte det? Att vårat eget bageri till jobbet vill hjälpa mig hitta nytt? Ja jisses. Skratta gott gjorde jag.
Men som ni läste, Skulle jobbat min sista dag... Ömer vill inte att jag ska gå. Han säger att han inte har någon annan personal som är så perfekt i kassan och med kunderna, till viss del kan jag hålla med honom. Men efter mångt och mycket så sa jag igen att jag måste ha en anställning och får jag inte det så då fortsätter jag inte. Anställning fick jag och löneförhöjning. Men förklarade för honom att jag är kvar här tills jag hittar ett heltids jobb.

Ja ja nog om det. Idag ska vi till flen åxå. :) Ska plocka upp fiian o mamma o becka och åka till Hnäs där vi ska vandra på lager 157. Sen blir det att ta en fika hos cina innan vi letar oss hem. Ska stanna till på graven med och tända ljus. Fint fint fint. Innan vi åker idag ska Jonas jobba en stund, sen hem till frissan och så måste vi byta däck på bilen. Känns så där faktiskt att åka utan vinterdäcken. Jag läste igår på en kompis Msn att det var en decimeter snö i Godegår och de ligger typ i Motala. Så man vet aldrig vad vi kan stöta på. Vill ju gärna ha liven i behåll. :)

Yeah yeah, resten av helgen har vi inte bestämt klart riktigt än... Eller ja jag har inte gjort. Blir kanske att festa ute eller så sitter vi hemma o dricker lite.... :) Får se.
Men nu ska jag dricka mitt kaffe så kan jag avslöja sen hur det gick idag, både på intervjun och hos bageriet (Jame, Bosporens Bageri).
Hörs då! Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0