Att man ens kunde få fram ord...

Igår morse runt 06 tiden så öppnade jag fönstert och kände hur kallt det var... och hur kallt det luktade... Då åkte mitt block fram och jag börja skriva... så här blev det.

Hösten har smygit sig på och det börjar bli kallt. September lider mot sitt slut och oktober tar vid. Vintern närmar sig med stora steg. Vintern som är kall, har snö och bär julen med sig. Innan vi vet ordet av är det nyår och 2oo8 ligger i det förflutna. Ett nytt år tar skepnad och man ska fylla det med mycket. Skratt, sorg, lycka, välmående och en himla massa mer.  Förvänta sig det oförutsägbara. Kanske några dödsfall men säkert nyfödda med. ja, vad som hellst kan hända. Men man ska inte hoppas på för mycket heller. Allt styrs av våra egna val och handlingar. Vi väljer själva vårat öde. Finns ingen som drar i de trådarna åt oss. Varje år ska du fylla så du minns vad du gjort. Jag minns mina senaste år, både på gott och ont. Detta år, år 2oo8, kommer jag alltid att minnas. Detta år, den 5 januari träffade jag Jonas. Tillsammans har vi gjort detta till ett år att minnas. Genom skratt, gråt, händelser och genom varandra. Det är en gåva vi har att göra vardagen speciell och fin. Gäller att inte glömma bort varandra i allt jobb, städ och tvätt som faktiskt också måste göras. Året är inte slut ännu och vad som hellst kan fortfarande hända. Men jag väljer att focusera på dagen IDAG istället och lever Där efter. Gör det du också.

Så lät mina tankar klockan 06 på morgonen. Hehe.
Nu är klockan jätte mycket och jag måste åka till jobbet. :S Stänger ikväll och om jag tror rätt så ska jag stänga själv med en ny tjej... vetti fan hur det ska gå... hon kan inte kassan helt själv och jag måste stå på linjen... aj aj aj... kommer bli sent hem. :S

ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Nea

Fint skrivet,så sant så sant.. Ha en bra dag/Kväll.puss o kram

2008-09-24 @ 17:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0