Vilken jul

Oj oj oj, den här julen kommer vi aldrig glömma, både på gott och ont. Julaftons morgonen började med att jag gjorde stor frukost till mig och Jonas och vi skulle byta våra paket som vi köpt. Jonas fick rakapparat av mig och jag fick ny mobil :) tack snälla söta!!! Sedan skulle Jonas ta sig ett bad, men inte långt efter att han lagt sig där i knackar det på dörren. Där står en av våra grannar, även med i styrelsen. Han berättar för mig att det varit inbrott i garaget och att vår framruta är inslagen. :( Jonas flög upp ur badet, på med handduk och morgonrock och ner i garaget. Jag strax efter... Kommer ner och ser att det är passagerar rutan dom slgit in. GPSen är snodd men inget mer, men bilen är helt förstörd. :( Vi som skulle åka till Jonas mamma tänkte jag. Ledsen och arg blev vi båda. Som tur va så stod bilbarnstolen kvar i alla fall.
Vi ringer och anmäler detta och ringer försäkringsbolaget för att få hyrbil. Trodde aldrig vi skulle få någon. Men efter mycket om och men så löste dom det. Bilen fanns i Nacka att hämta och Jonas skulle försöka ta sig dit. Hans snälla pappa kom hit och körde honom. Efteråt bjöd jag på kaffe som tack.
Vi kom iväg till hans mamma oh det känns som att vi kunde skitit i det faktiskt. Varken Jonas eller jag var på humör pga allt med bilen. Än värre blev de när vi märkte hur påverkad hans mamma va när vi kom. SUCK!!!! Hon är så jobbig. Men vi stannade inte så länge i alla fall.

Igår åkte vi till Jonas pappa. Vi hade köpt med oss varsin julklapp som kosta 50 kr. Såna paket som vi bara skulle blanda om och ge bort. Har gjort så för att vi inte ska ge varandra massa dyra klappar i onödan. Efter den underbart goda maten så skulle vi få kaffe. Irene tyckte vi skulle öppna paketen då så så fick det bli. Alice fick sina och det var dags för oss andra. Första paketet fick Jonas, och det stod hans namn på det... ? Andra fick Rebecca och även där stod det hennes namn. ? Sen sa irene att patrik skulle få det lilla paketet så dom kunde ha koll. så det stod inget namn. Jag fick åxå paket, men stod inget namn på det heller. :S Konstigt tänkte jag. Att jonas och rebecca får med sina namn.
Jonas började öppna och ser en kamera kartong "nah sa han, ni har väl inte köpt oss en kamera?" Nja man vet inte vad det är i svara Irene. Rebecca öppnar sitt och i hennes är det en mobilkartong... Men herre gud tänkte jag och tittat ner i jonas kartong. Det ÄR en kamera. En NY SYSTEM kamera. Rebecca fick NY mobil och Patrik fick en ipod och jag vågade knappt öppna mitt längre. Generad och varm smög jag mig in i paketet och ser en VIDEOKAMERA!!!! Jisses säger jag bara. Ingen av oss hittade ord till detta. Alla vart så överraskade och tacksamma.
Detta trodde jag ALDRIG! Våra paket tillsammans blev inte alls billiga. Och vi andra som bara köpt för 50 kr. :S Oj oj oj. När vi skulle gå så sa jag tack hundra gånger typ och Jonas pappa svara mig att det va så lite så, eh NEJ! det va mer än så för oss. :D Nu kommer bebisen både fotas och filmas :) Vi som kollat på videokamera till bebisen kommer. Oj oj oj.

Så i allt negativt så hände detta. Hur sjuk jul kan man ha? :D
Neh nu ska jag kika vidare. Men jisses vad jag är glad ska ni veta! Blir att köpa minneskort till båda kamerorna eventuellt idag så vi kan börja leka :D

Tack o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0