Beskrivning och en händelse på jobbet....

Jag jobbar på ett café som heter 7-knop. Ett litet café med ca 30 sittplatser och 3 ordinarie personal och en extra.
På helgerna har vi en frukostbuffé för 89:- mellan 10-13.00. Då vi är ett litet café så tar vi ej kort. Vilket man hela tiden får höra. (HÄNDELSEN!) Men många gäster är förstående och springer iväg och hämtar pengar.
Denna söndag när jag jobbade fick vi 2 gäster.... Varav en av dessa männ va mycket förstående medans den andra var helt störd.
Så här lät konversationen mellan honom och mig:
Han-
2 frukostbuffé
Jag- Vill ni ha kaffe eller te till det?
Han- Kaffe (tar fram kortet ur fickan)
Jag- Vi tar tyvärr ej emot kort.
Han- (Rasande) VA??!! Tar ni inte mort kort? Va fan är de för jävla företag? Var är din chef? Får jag prata med din chef?
Jag- Hon är tyvärr inte här just nu. Men de finns bankomat nere på 7-eleven.
2a mannen- Okej men då går jag dit.
Han- Va fan är detta? Jobbar ni svart eller? Jag ska FAN ringa skatteverket.
Jag- Nej det gör vi inte. Vi tar bara inte emot kort.
Han- Erat lilla café ska inte finnas kvar så länge till. Jag ska se till att skatteverket kommer hit.

SLUT!

Så där lät det mellan oss i söndags. Hade sån god lust att säga till honom att om de inte duger så kan han gå därifrån. Då behöver han inte ha någon buffé. Men så funkar de ju inte tyvärr. Kan ju inte va otrevlig mot kunderna.
Men man får väldigt mycket skit för att man inte tar kort.
En annan gång så var det ett par som inte hade kontanter och killen skulle hämta pengar. Och då vi hänvisar dom till 7-eleven gjorde vi det denna gång åxå. Det vi däremot inte visste var att den bankomaten var trasig... Så nästa bankomat ligger lite längre bort (inte så långt). Han gick dit och såg att även denna bankomat var trasig. Så då hade killen gått till slussen för att ta ut pengar. och kommer tillbaka och är skit sur på OSS. Precis som att de va vårat fel att bankomaterna inte funkade. Och kräver att vi ska bjuda på kaffe på maten för besväret. Men jisses. Samma där, duger de inte är de bara att gå. De är ju faktiskt inte vårat fel att bankomaterna inte funkar som dom ska. Eller?

ja ja de va lite om mitt jobb.
Här kommer lite till :D Då vi ligger på en väldigt bra plats så får vi besök av väldigt många kändisar... Vår nya stammis är idoljury- Daniel.. Ni vet vem han är va? I förra juryn... Han kommer till oss ofta nu :D Får alltid höra hur fina o söta vi är. :) Tack daniel... andra som kommer är skådespelerskor... Men jag och namn är inte bästa vänner så jag kommer inte på vad dessa kvinnor heter hahahha. Men varje dag har vi besök av i alla fall 3 kändisar. :D Najs va? Kanske ska börja kändis blogga istället hahaha. :D

neh nu avslutar jag detta för idag :D
På återseende. Puss puss

Jonas, du och jag! Jag älskar dig!!!!

Kommentarer
Postat av: Nea

Ja,att folk ska klaga visste vi ju redan,man ska ju helst hitta nån att skylla på. Hm,kändisblogga låter ju kul. Har du inte kamera på mobilen?Smygta foton så kan du lägga ut sen,hehe.Ha det bra,kramiz

2009-02-03 @ 16:45:59
URL: http://www.metrobloggen.se/lintrollet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0