tankar o funderingar....

ja de rör sig en massa inuti mitt huvud just nu
undrar över en massa saker...
försöker klura ut en del
försöker få svar på saker...
vill så mycket med vissa saker
men ibland händer de inget
även om man verkligen kämpar

vad är det då man kämpar för
det undrar jag med
varför kämpar man fortfarande
och varför kämpar man ensam

man pratar och pratar
men händer ändå inget
väljer man fel tillfälle
eller kommer de inga tillfällen alls

de finns en plats på jorden för alla
men ibland undrar man om man är på rätt ställe
hoppas och vill tro de
men hur vet man
känner man de
och iså fall hur

man jobbar hela tiden
men ändå räcker det inte till
varför jobbar vi då så hårt
varför sliter vi människor som djur
utan att få något tillbaka

de finns sånna tilfällen när man bara sitter fast
fast i jobb, sig själv, vardagen, förhållanden och tankar
hur ska man ta sig ut

man använder så mycket tecken för sina utryck
jag väljer att inte använda några idag
för idag finns det inga bra tecken för mina känslor
jag vill inte sätta punkt för något och sluta det där
jag vill inte sätta ett frågetecken på något som jag kanske egentligen vet om
jag vill inte sätta utropstecken för något jag inte vill skrika ut
jag vill inte sätta ett märke på ett ställe som får folk att fråga

jag har det egentligen inte dåligt
inte alls
men man måste få fundera och försöka förstå vissa saker
saker som man bara kan göra något åt själv
jag vill inte ha några råd
jag vill ta reda på saker

*PUNKT* här sätter jag stopp och sluter mina ord

Kommentarer
Postat av: Nea

Hej,ja visst har alla en plats på jorden, tror man själv får fundera var den platsen är o om det man kämpar för verkligen lönar sig?Är det värt det i längden? Bara du själv som kan svara på det,o jag tror du har svaret inom dig,fast att du kanske inte vågar sätta ord på det ännu..

Finns här! (fast åker ner till skåne några dar,kommer hem torsdag) Puss puss

2009-05-02 @ 15:51:04
URL: http://www.metrobloggen.se/lintrollet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0