Uppdatering!

Nu så... Nu kan jag berätta lite om min jätte häftiga vecka. :D
Blev väckt 07.20 i måndags av Daniela. De första jag får höra är; Mitt vatten har gått!!!
Halft panikslagen flyger jag upp ur sängen och ringer Jonas. Daniela hör av sig kort senare och säger att det inte är så bråttom. Hinner duscha o ta en kopp kaffe. 8.45 befann jag mig i hennes lägenhet och precis då börjar värkarna. Visste inte hur vi skulle göra eller vart vi skulle ta vägen. Men när värkarna började bli tätare så börja vi klocka dem. Till slut så fick vi åka. 11.30 var vi på förlossningen. Bara en timma senare fick Daniela EPD då hon knappt kunde andas av värken.
Men då man får EPD så kan värkarna avta, så hon fick värkstimulerande dropp... och de skulle hon nog inte haft. PANG sa de bara och de satte igång ordentligt. Gjorde mitt bästa i att stötta henne och få henne att förstå hur duktig hon var. Berättade hur stolt jag var över henne och att hon gjorde ett bra jobb. Efter några rundor av peppande fick dom ta bäbisen med klocka. Daniela var för trött. Så 18.32 kom Havanna ut. :)
Hennes hjärtslag låg på 260 slag i minuten så jag fick följa med henne när barnläkaren skulle undersöka henne. Fick sedan gå till Neonatalen. Där har den lilla flickan fått vara tills igår. :)
Nu är mamma och barn förenade :D

Till dig Daniela!!! Du gjorde mig så stolt över dig! Du kämpade in i det sista och du gjorde det bra!!! Du är stark älskling! Tack för att du ville dela detta ögomblick med mig. Är oerhört tacksam för det! Det är en dag jag ALDRIG kommer glömma! Jag lovar att jag ska ta hand om Havanna när du bara vill vara själv! Och du är alltid välkommen hem till oss!
Jag älskar dig min vän! Glöm aldrig det!!!!

Kommentarer
Postat av: Nea

Häftig upplevelse!Hälsa Daniela o gratta o önska henne lycka till med allt. Skickar upp nåt litet till dig, så får du vidarbefodra detta till henne. kram från mig..

2009-05-15 @ 16:23:41
URL: http://www.metrobloggen.se/lintrollet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0