Åh så mysigt!

När jag kom hem från jobbet igår gjorde jag mat. Fick bli nått så enkelt som ugnsbakad falukorv med hemagjord potatismos :D Det va faktiskt riktigt gott. Har aldrig gjort sån korv hemma förut, men det va verkligen på tiden. Till maten blev det att tända första ljuset i staken med :) Åh va mysigt det va... synd bara att det inte känns att det snart är jul... Finns liksom ingen stämning alls till det... :S

Förövrigt så undrar jag ibland om bebisen ska sparka sönder mina revben... Det är inga dåliga kickar den får in ibland alltså :) Men jag vet ju i alla fall att den lever när den håller på :) Lyssnade på hjärtljuden i lördagskväll när jag satt här, och det lät så fint så :)
Fick även veta att paret som ska bli gudföräldrar åt den lille har gått och köpt förlovningsringar :) Så på fredag blir det förlovning för hela slanten för deras skulle! Stort grattis och lycka till i framtiden :) Känns otroligt kul faktiskt. :)

Idag fick jag vara ledig... kunde inte somna om när Jonas gick till jobbet så jag gick till affärn när det öppna och handla hem så jag kunde göra knäck :) Knäck blev det, både i formarna och utanför. Men nu är det klart i alla fall. Bara vänta på att gottegrisen kommer hem och äter upp alla :D Håller även på nere i tvättstugan.. och det ska jag säga er... Det är ingen dans på rosor längre att tvätta... Va jätte jobbigt att börja sig ända ner till golvet för att få upp tvätten i maskin. :S Men men, snart är det Jonas som får ta över den delen av sysslor hemma. ASG! Tror ni på det eller? :P

Jobbar resten av veckan förutom på lördag då vi ska på dop. Ska nog ut idag och hitta present. Annars hinner jag inte. Så ska jag köpa massa till Fia med...
Men men...
Nej de här duger inte. Måste ha nått i magen känner jag, så vi höres en annan dag ist :)


Kommentarer
Postat av: Cecilia - gravid i v.35

Man kommer på nya metoder allt eftersom för att genomföra allt sånt där, trots magen;) Jocke jobbar ju hela dagarna medan jag går hemma, så det skulle kännas dumt att be honom ta över t ex tvätten och då hålla på med sånt på kvällarna när han kommer hem när vi bra mycket hellre umgås istället:)



Tack så mycket förresten, det stämmer bra att jag fyllde igår!

2009-12-01 @ 12:24:19
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0