gott nytt år!

Så var dagen här... den sista detta år. Och vilket år sen då!!! Vincent kom till världen och tog oss med storm. Vi har varit på semester, förlovat oss, flyttat och en himla massa mer. Så klart har det bjudit på både bra och dåliga saker. Men nu lämnar vi det i 2010 och börjar om i 2011.

Kvällen blir för oss väldigt väldigt lugn. Som jag sagt tidigare så kan Jonas få jobba, hoppas så klart inte!!! Håller ni tummarna för att han ska få va hemma? Annars blir jag sittandes själv här hemma. :(
Maten ikväll blir först hummer, sen Ryggbiff och rotfruktsgratäng och till efter har jag ännu ingen aning. Men nått gått ska jag nog hinna få ihop :)
Om kvällen blir lugn för Jonas tar vi bilen och åker nånstans och kollar fyrverkerierna. Har ju panoramatak så behöver aldrig kliva ut ens :)

En otroligt vacker dag måste jag säga, solen lyser på våra vita tak och det glittrar så fint i snön! Fortsätter dagen och kvällen så här så slipper nog Jonas jobb :D

Kvällen och natten va hemsk... ovanligt va? Vincent har blivit så förkyld så han kommer aldrig till ro att riktigt somna. Han somnade relativt tidigt igår, men vaknade ca en timma senare. Somnade igen strax efter 23. Men 1.54 vaknade jag av att han bara gall-skrek. Fick komma upp till mig och han halv sov fram till 06 då jag kunde lägga ner han i sin säng igen. :( Lilla gubben min, gör så ont i mig när han mår så dåligt!

Läste tidningen i natt oxå... och där stod det att nyårsdagen är den svartaste dagen av alla PSD (plötslig spädbarnsdöd) fall. Barn under 1 år ska hellst inte ut alls nyårsnatten. Man klär barnen alldeles för varm och låter sedan barnen ligga kvar i vagnarna med alla kläder på och kan då bli väldigt dåliga pga värmen. Så av med kläderna direkt och ner i sängen, ja klart risken finns att de vaknar, men de skulle absolut inte ligga kvar i vagnen. Annat som stod var även att inte somna med sina barn i sängen även om man bara tagit ett glas champange. . Så tänk nu på detta ikväll när ni går och lägger er, eller vill ta ut era barn i vagnen i natt. Låt barnen slippa dessa ljudnivåer som blir av fyrverkerierna, stanna inne eller i bilen !!!

Kommentarer
Postat av: Elin O

Gott slut och gott nytt år!! Hoppas ni får njuta lite tillsammans ....



2010-12-31 @ 13:56:57
URL: http://megaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0