lucia

Oj, redan lucia. Om mindre än 2 veckor är det julafton. Helt galet. Och mindre än en månad efter det blir Vincent redan 1 år. Vilket är helt sjukt!!!

Helgen har sprungit förbi känns det som. I fredags var vi på 10 månaders läkarbesök på BVC. Vincent väger nu 9480 g är 75 lång och huvudomfånget är 45,5. Finns inget som tyder på att han är prematur längre och det känns super skönt! Han växer på som vilken unge som hellst :)
På kvällen sen blev det både nobellbanketten och Idol finalen. Ville ju så gärna se båda, men man kan inte få allt här i världen haha.

I lördags städade jag lite här hemma och starta tvättmaskinen. Jonas skulle iväg och hjälpa Pontus med ett jobb. De bestämde att vi skulle käka middag tillsammsn här hemma och så blev det. Jenny och jag tog oss ett gott glas vin på kvällen medans Jonas och Pontus drog till när-krogen. Sex and the city filmen va ju på tvn oxå så den satt vi ju såklart klistrade framför. Haha.

Jonas sov borta efter utgången så Vincent och jag hade oss en mysig dag här hemma igår. tänk att det redan varit 3e advent. :S Jonas skulle hjälpa pontus igen med de jobb som skulle gjorts i lördags, som aldrig blev av. Så när han kom hem igår så blev det middag direkt. GOTT!

Och så Lucia... Jag kan ju inte låta bli att minnas tillbaka på alla de 1000 gånger man själv gått i lucia tågen. Eller faktiskt också varit lucia själv. Det har ju hänt några gånger. Både i kyrkan och i skolorna. Det är ju något visst med lucia dagen. Och lucia tågen med. Det är så himla vackert, stämningsfullt och mysigt! Skulle så gärna vilja gå och kolla lucia idag... Men Jonas gillar inte alls sånt och jag vill inte gå själv och kolla. Kanske svårt att ta med oss Vincent oxå förresten. Haha.

jaja, Jonas är på kurs idag igen. Så han slutar 17 idag istället för 15.30. Jag har inga planer alls för dagen. Mysa med Vincent, eventuellt gå en promenad och sen städa. Alltid städa måndag, onsdag och fredag. Så skönt att slippa göra det värsta under helgen. :)

Imorn tror jag Stina, Tjockis-magen och Casper kommer hit :)

Nehe, nu ska jag ge Vincent gröt här. Han vaknade 4.14 imorse och trodde han skulle få gå upp, ICKE sa jag då haha.

På återskrivande!

Kommentarer
Postat av: Nea

Lucia är en fin högtid och ett av de finaste o vackraste minne jag har av just lucia, är 13 december 1991, jag o M förlovade oss, jag bar en vitklänning, trots brist på pengar åt vi på restaurang mitt i stan.M trädde på en silverring på mitt finger,han fick ett silverörhänge.På vägen mot t-banan började det att snöa och barn sprang runt oss sjöng luciasånger och bjöd på pepparkakor. En månad senare fick jag veta att jag väntade S, så det var magiskt.

Hoppas ni hade en bra lucia, ses snart,kram

2010-12-14 @ 11:40:45
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Hihi va kul att du tittar in hos mig så ofta :) Det värmer. Brukar vara in hos dig också en del men det visste du väl redan ;)

Hoppas allt är bra med dig och lillpojken :).

Kramar

2010-12-15 @ 09:15:50
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Hennu

Ja, jag gillar inte det här stadiet.. Vågar inte låta henne ställa sig mot någonting utan att vara bakom henne, de har ju tyvärr tendensen att släppa taget och ramla.. Dock har Emma klarat sig från det pga att vi har koll hela tiden :) Hihi. Men det är coolt att se deras utveckling! Häftigt som fan ju :D

2010-12-16 @ 12:47:46
URL: http://livsdiamant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0