Åh va mysigt det är

Vissa nätter när jag inte orkar gå upp ur sängen efter Vincent fått mat så brukar jag lägga kvar honom på mitt bröst och sova. Och ÅÅÅÅÅH va underbart det är med honom där. :) Det finns inget härligare! I natt var vi alla 3 väldigt trötta, drog ut på maten lite och så men det gör inget :)
Idag har min prins gått upp 50 gram till, han väger nu 2293 gram, vilket betyder att han gått över sin födelsevikt :) JAAA! Det är typ lite det vi väntat på också innan hemgång. :) Men nu är den biten över och hans bilirubin stiger inte heller så det kan vi nog också släppa tror jag. Nu antar jag att det är amningen dom hellst vill att vi kommer igång med. Men vi kan ju inte va kvar här bara pga det tycker jag. Tycker inte Anna heller iof. Hoppas det fortfarande fanns plats på Hemvården så kan vi åka hem så som läget är idag just nu liksom. Med sond och allt :)
Men vi får se, hoppas barnläkaren kommer in till oss idag och pratar lite :) Skulle va skönt o höra hur han tänker. Vi har samma barnläkare som Havanna hade när hon föddes. Tyckte då han va lite speciell, men nu gillar jag honom. Han är väldigt duktig och trevlig. Han står alltid på vår sida också, vilket vi gillar :) Han säger själv att Vincent är ett av de snällaste och finaste barnen han träffat och de gör oss ju såklart lite extra stolta :)
Vincent ligger här framför mig och myser, måste såklart stanna upp i skrivandet ibland och titta på han, för det är verkligen en fröjd för ögat att se honom. Ett riktigt ögon-godis. Doften från honom däremot är ju inte doft att liljekonvalj eller jordgubbstårta, men den har vi lärt oss stå ut med. För fy tuuuusan va han bajar :P Sista dagarna har varit extrema. Och de är sååå typiskt att han lägger av de EFTER maten när vi byter blöjan INNAN maten haha. :) Men men det gör inget :)

Till något helt annat kanske... DOPET! Åh va börja planera lite smått igår kväll. Att bo i stockholms innerstad är inte det lättaste när det gäller plats i kyrkor och så. Det är oftast fullt överallt och det tar tid innan man får en tid i nån kyrka. MEN, då tänkte vi som så att vi börjar nu direkt att planera så har vi större chans att få den tid vi vill ha :) Så nu ska jag se om det finns nån tid den 25 april, typ klockan 11.00 eller 13.00. Håll tummarna!

Jaja, nehe, nu ska jag nog mysa med mitt hjärta här!!! Mamma älskar sin pojke såååå mycket!

Kommentarer
Postat av: Nea

Åh hoppas det går bra med allt! På tal om boplats, kan jag rekommendera mälardrottningen, bara 5 min från både centralstationen o nära gamla stans tunnelbana, billigt och bra. Vi gav 600 kr för en natt, så det blir bara 300 kr per person, o får man veta dag innan kan man boka redan nu.. jättemysigt var det!

Höres,kram

2010-02-03 @ 13:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0