Dags för uppdatering...?

En vecka sen jag skrev sist, så kanske borde skriva nått nu igen :)

Jonas har börjat jobba igen, så nu är vi ensamma hemma ganska mycket. Dock har han jour så idag har vi tur och får ha honom hemma till 14.30 :D Nackdelen är att dom ringde 01.30 och skulle på jobb, tror inte han va hemma förren 03.30 tyckte jag han sa. Så han lär sova större delen av dagen. Dom hade tydligen fått avbryta jobbet pga regn och blixtnedslag inte alls långt ifrån dom. :S Läskigt sånt där.

I tisdags tog jag tåget till Flen för att träffa min söta Johanna och hennes lilla pojke :) Hade letat fram massooooor med kläder till honom som Vincent har haft :) Skönt som faaan att bli av med. Vi bestämde att vi skulle fika på orlog, så vi blev några stycken faktiskt: Jag, Vincent, Fia, Johanna, Bebisen, Tord, Nea och Mirjam. Vart prat om massor hihi, förlossningen, allt efter och allt där emellan haha.
Efter fikat så skulle vi till sy-affären där Cina mötte upp oss. Fia skulle handla till klänningen hon ska sy till sig. :P Hemligt? Vet inte haha. Sen skulle vi hämta Birgit för att hälsa på mamma på jobbet. Dock visste hon inte att vi skulle komma så det blev hon glad för :) Blev fika på mammas jobb oxå, och massa Vincent mys såklart :D

Efter allt gick vi hem till mamma och fortsatte allt snack och mys där. Fick mat i mig innan vi skulle på tåget hem igen. Gott gott. Tog även tag i massa saker som nu sitter i rullning. Skönt att det händer lite :)

Åh ja just de, måste berätta en sak (varning för er som är känsliga). Den 21 maj satte jag in första p-sprutan och har sedan dess haft blödningar VARJE dag, i tisdags hade jag inget och inte heller igår, inget än heller... så? Kan det faktiskt vara så att det äntligen är över???? Man vågar inte hoppas för mycket, men faaaan va skönt det skulle vara :D

Aja, nu ska jag busa lite med Vincent och se vad man ska hitta på, mörkt och trist och tråkigt ute tyvärr. :S


Kommentarer
Postat av: Tova

Usch vad jobbigt med blödningar efter sprutan :/ själv ser jag inte fram emot den dagen då mensen kommer tillbaka, hehe... nu när man varit utan i över ett år liksom :P



Åh, jag minns faktiskt inte hur jag hittade din blogg, var säkert nån länk från nån annans sida :)

Visst är det skoj att kika runt på andra mamma-bloggar, men jag är också rätt dålig på att kommentera, hihi...

Min son är ett halvår nu, din då?

Kram

2010-07-29 @ 21:40:45
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0