Graviditeten och Förlossningen

Snodde denna från Hennu :P



När fick du reda på att du var gravid? 23 Juli-09
Blev det en chock?  Nja, mest för Jonas. Själv hade jag en misstanke.
Hur gammal var du? 22.
Hade du mycket halsbränna? Nja, inte mycket.
Spydde du mycket? Aldrig.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Inte vad jag vet.
Hade du mycket foglossning? Ja lite, men det försvann ganska snabbt.
Hade du sammandragningar? Ja.
Ditt sf mått som störst? 33 tror jag det sista låg på.
Har du fått bristningar? Nej inga alls av graviditeten.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Var helt säker på en flicka.
Vad hoppades du på? En pojke, men gjorde inget så länge den va frisk.
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej
Hur mycket gick du upp i vikt? 7 kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Kan tycka att jag inte hann njuta riktigt. Men med brutna revben av dagliga sparkar var det väldigt svårt.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb och smärtfri.
Gick du över tiden? Nej verkligen inte :D Han kom i vecka 34+2 redan.
När började din förlossning? Vattnet gick vid 17 tiden den 20 Januari, han föddes den 21a vid 09.
Hur lång tid tog det? Från första värken, 2 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Inget.
Vad tyckte du var jobbigast? När barnmorskan drog i mig där nere för att tänja mig.
Var du rädd för något? Nej inget alls.
Grät du? Nej inget faktiskt.
Skrek du? Ja när BM drog i mig så klart.
Tog du nått smärtstillande? Nej, fick lustgas först, men den stängdes av.
Blev du sydd? Ja men jag vet inte hur mycket.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Jonas, Jenny och 2 BM.
Hade du någon nära med dig? Jonas och Jenny
Hur stor var bebisen? 2250 g och 46 cm lång.
Blev det en pojke eller flicka? En liten Pojke.
Vad fick den heta? Vincent Jonas Fredrik Blom.
Hur ser du på förlossningen idag? Ångrar att vi inte filmade lite och tog lite kort, annars är jag glad över att det gick så fort :). 
Var allting värt det? Hundra gånger om!!

Kommentarer
Postat av: Cecilia - mamma till Ella

Vilken rolig läsning:)



Nej men jaså! Jag såg inte till dig! Hade du skoj? Jag var bara där en liten stund, men hade trevligt den korta tiden iaf. Det var första gången jag tog mig hemifrån på något slags galej sen Ella föddes men kunde ändå inte hålla mig hemifrån mer än en timme;)



Jodå det är bra med honom under omständigheterna.. Han är lite stel i rygg och nacke men annars bra. SKÖNT!

Kram

2010-06-17 @ 12:13:14
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0