Kommer ni ihåg?

Minns ni att jag skrev för ett tag sen att de va nått som inte riktigt va bra här hemma. Det dök upp en sak som är 3 år gammalt och vi visste inte vad vi skulle ta oss till här hemma. Riktigt riktigt illa var det och de kunde förstört hela familjen. Men nu är det över. Blir inget mer och vi kan släppa hela grejen. Önskar jag kunde berätta för er, men skäms så faktiskt. Inte för att jag gjort något, men det är väldigt väldigt pinsamt hela grejen. :S Och helt påhittat, därför känns det värst. Tänk er att in i en sån sits själva, där någon hittar på en lögn som kan förstöra hela eran framtid, hur skulle ni då må? FY FÖR SÅNA!!!! SLUTA LJUG!
Ja ja, men nu är det över, det blir inget mer.

Väntar på att Vincent ska vakna här hemma så han kan få i sig lite gröt... på tal om gröt, eller kost i allmänhet. I söndags ringde jag ju 1177 för att få råd om Vincent röda, blödande rumpa. Idag ringde dom för att följa upp hur det hade gått och om jag va nöjd med rådgivningen och lite så. Passade på att fråga henne om kosten då. Och vår affär här har inte mycket utbud på barnmat och sånt så man får ta det som finns. Vilket resulterade i att vi fick ta 8 månaders fullkorns välling. Nu sa hon till mig att jag skulle byta tillbaka till 6 månaders vanlig havre välling igen och ge honom en brödbit med fullkorn istället. Deras magar kan inte ta upp så mycket fullkorn sa hon. De behöver inte bli dåliga eller hårda i magen, men det blir en syra i bajset som kan göra så dom blir röda och flådda i rumpan, som för Vincent. Vitt bröd skulle man undvika helt, på tok för sött och så. Inga sötsaker alls sa hon till mig. Inga kakor, glass, saft... ah ni fattar. Vi ger inte Vincent sånt ändå, men bara för vidare infon jag fick :) SÅ små små mängder fullkorn... nu är bara problemet att Jonas köpte ny gröt till Vincent igår... FULLKORN! FAN, jag har ingen annan gröt att ge honom... får hoppa över smörgåsen till gröten är slut... så får jag slopa vällingen och köpa ny. Omständigt det kan bli :) Och så va det mjölk produkter. Jag kan ge honom yoghurt och sånt. Dock inte dom riktigt söta små barn yoghurtarna som finns utan hellst naturell och lägga i egen frukt. Den är inte lika sötad och har en bättre syra i sig tydligen. Så om ni någonsin undrat över kosten för era små så har ni det här :) Skönt att få alla svar bara på ett samtal :D

Och vädret då... vad händer här uppe egentligen? På dagarna snöar det tok mycket, så det blir lagom vitt och fint, men på kvällen och natten töar allt bort... Borde det inte vara tvärtom? Brukar det inte va kallare på natten menar jag? Skumt det där.

På söndag är det redan första advent :) MYS! Har fixat lite här hemma för att hitta stämmningen. Ska köpa hem lite adventsljusstakar och ljus och sånt i veckan ju, som jag sagt tidigare... sen kan man njuta för fulla muggar :)

Nej det va allt för denna gång.
Och så tänk på, tänk innan du säger något som kan förstöra för resten av någons liv. SUBBA!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Håller med dig , jävla subba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram på er

2010-11-23 @ 12:09:40
Postat av: DAniela

Turkisk yoghurt e as bra! Ja hade alltid det och frysta bär hemma när Havanna va mindre. Skit bra mellis. Bara yoghurtkultur, Inge socker eller tillsatser.

2010-11-23 @ 12:33:39
Postat av: helena

Rebecca: ja fy fan rent ut sagt.

Daniela: ja jag tänkte oxå köpa lite sånt. De kan man ju även ha i mat :)

2010-11-23 @ 12:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0