Fortfarande förkyld

Detta vill tydligen inte ge sig. Men men bara bita ihop för vi har lite grejer inbokade imorgon och på Torsdag.

Igår kom det efterlängtade inbjudningskortet till bröllopte vi ska på :) Vet ännu inte hur Jonas tänkt göra, men han har fram till den 24 maj på sig att bestäma sig. Bröllopet är på midsommar afton i Eskilstuna, så vi måste fixa och trixa med hur vi ska ta oss dit och hem sen. Men sånt hinner lösa sig :D

Ja ja, imorn ska vi på möte på en av förskolorna vi sökt till Vincent. Den byggs upp nu samtidigt som vårt nya hem byggs, så ska bli spännande att se vad dom säger. Det är en Montessori förskola och vi får tydligen veta redan imorn om Vincent kommit in där eller inte. Rätt skönt :D

På torsdag ska Jonas och jag på handledarkurs på Ringenstrafikskola. Vincent ska vara hos Pontus och Jenny under tiden :D Så i nästa vecka kanske jag kan börja köra då :) Akta er hahah! Har redan diskuterat köp av bil osv. Var först inne på att jag skulle ta våran bil vi har nu, så köper Jonas en annan. Men de skulle bli om ca 3 år när nybilsgarantin är slut. Vilket inte kommer passa så bra egentligen. Jag hoppas på att kunna ta körkortet relativt snart ändå. Så nu är jag åter igen inne på att köpa mig en Volvo C30 :D Lagom bil för mig och Vincent :D Och nästa barn också om det skulle vara så. :D
Men det är ett tag kvar tills dess så jag kanske hinner ändra mig tusen gånger till ;)

Väntar på att Vincent ska vakna här hemma. Han vaknade när Jonas klocka ringde imorse, fick välling sen sov vi vidare. Jonas hade problem med att somna så han la sig på soffan och kolla film i natt. Han hann väl sova ca 2-3 timmar innan det va dags att gå upp. :( Jag somnade om en snabbis, men hostan va framme igen så bara kliva upp och ta sig lite kaffe :)

I helgen får vi se om svärmor och Perre kommer förbi. De skulle kanske åka ut till Annedal (dit vi ska flytta) och kolla hur det ser ut o så. Då tyckte jag dom kunde komma förbi när dom ändå är så nära oss :)

Annars händer de inte mycket. Orkar ju inget heller, även om jag skulle vilja. Pratade med min käre vän Angelica igår. Va ett bra tag sen sist. Ska försöka åka in o träffa henne i nästa vecka om jag är piggare då.

Förresten, är det nån mer än jag som tagit bort alla tjocka vinterkläder och overaller för era barn? Vincent behöver i alla fall inte använda det längre. Han har så bra kläder som han håller sig varm i ändå. Det är så skönt att slippa en timmes bråk bara för att få på kläder. :D Är inte alls omtyckt av honom :D

Ja ja de här får vara bra för denna gång,på återskrivande :D

Kommentarer
Postat av: Tova

Åh, montessoriförskola låter spännande! Kul med lite "nytt och fräscht" också, och förhoppningsvis engagerad personal :)



Angående Elliots ätande så tja, han är ju fortfarande ingen överdrivet matglad kille, men han växer ju som han ska och är alltid pigg och glad - så det är nog bara att acceptera läget liksom. ;) alla barn kan ju inte älska mat, jag var tydligen likadan själv hehe.

Käkar Vincent på bra eller? :)

2011-04-06 @ 22:20:02
URL: http://Trasslet.se
Postat av: Tova

Åh, montessoriförskola låter spännande! Kul med lite "nytt och fräscht" också, och förhoppningsvis engagerad personal :)



Angående Elliots ätande så tja, han är ju fortfarande ingen överdrivet matglad kille, men han växer ju som han ska och är alltid pigg och glad - så det är nog bara att acceptera läget liksom. ;) alla barn kan ju inte älska mat, jag var tydligen likadan själv hehe.

Käkar Vincent på bra eller? :)

2011-04-06 @ 22:28:08
URL: http://Trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0