Svar på era frågor

Tänkte svara på era frågor. Kul att ni hade så mycket ni ville veta, ni 3 som faktiskt våga träda fram och ställa de frågor ni undrar över. Tack Elin, Anna och Sara!

När tänkte ni gifta er?
Jag vet inte faktiskt. Vi har pratat om det flera gånger. Men inget vi planerar att göra ännu. Så mycket annat vi vill göra för de pengarna innan. Köpa hus/radshus, jag ska ta körkortet och köpa bil, resa lite till, skaffa fler barn osv.

Hur tänkte ni gifta er när det väl är dags?
Det är en bra fråga det ;) Vet inte det heller. Kyrkan är helt utesluten då Jonas aldrig skulle ställa sig där för att gifta sig och för mig är det ett absolut nej att stå i rådhuset. Men en borglig vigsel på något fint ställe, vid sjön, herrgård, slott... Vem vet :D

Vad är det för hemligt tillfälle du köpt din klänning till :) ?
Svaret har du ju redan fått, men ja det är till ett bröllop vi ska på i sommar.

Skulle du kunna tänka dig ett syskon till Vincent, ist - när?
Ja absolut vill jag ha i alla fall ett barn till. Som jag känner just nu vill jag vänta några år. Jag ska plugga klart, jobba ett tag, förhoppningsvis köpt hus/radhus och känna att jag är redo att ta hand om fler barn. Jag vill också att Vincent ska vara så pass stor att han kan det mesta själv, gå, äta, gå på toa osv. Sen vill jag att han ska vara införstod med vad som komma skall. Men det är lätt att säga nu. Klart jag blir lite sugen när jag ser de mammor som vänta sitt första barn samtidigt som jag, väntar sitt andra och även många andra som ska få barn. Men jag får se hur det ser ut senare helt enkelt :)

Var Vincent planerad?
Nej inte alls, men lika välkommen ändå :D

Vill du/ni ha fler barn? hur många isf?
Ja absolut. Jag vill nog bara ha 2 barn faktiskt, men det kan ju ändra sig :D

Skulle du vilja bo någon annanstans i framtiden?
Det beror på hur du menar, men jag vill inte lämna Stockholm i alla fall. Men tanken är att vi ska bosätta oss i skärgården, typ Värmdö, Ekerö, Gustavsberg där nånstans.

Var du nervös att förlossningen skulle göra ont?
Nej inte alls faktiskt. Var beredd på att det skulle vara en smärta utan dess like och blev förvånad att det inte gjorde så ont faktiskt. Ont gör det såklart, men jag trodde det skulle vara 10 resor värre.

Vilket är ditt drömyrke?
Oj, det vet jag inte. Jag vill jobba som behandlingsassistent en vacker dag. Jobba med ungdomar på något sätt. Vara ett stöd för de som behöver extra hjälp i livet.

Vill du gifta dig?
Ja helt klart :D Jag bara väntar på att bli friad till ;)

Trivs du i sthlm?

Jag trivs super bra i Sthlm, lämnar inte den här staden i första taget.

när kommer nästa barn?
Ingen aning, men om 3-5 år ca om jag får välja :)

blev det som du trott med barn?
Jag visste ganska bra vad jag gav mig in på. Har ju hjälpt till rätt mycket med min lillasyster Mirjam när hon va liten. Och eftersom jag fullkomligen älskar barn så visste jag att jag skulle älska att få vara mamma. Men på nått sätt ät det så himla mycket bättre än jag nånsin kunde föreställa mig det.


Så där då, där har ni mina svar :) Hoppas ni är nöjda, fråga gärna om det är nått mer ni undrar över :D


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Lowa & bebis i magen

Vad kul att du har frågestund :) Det gillas.



Ja det är riktigt jobbigt.. man är ju som en vandrande hormonbomb känna det som, haha. Jaha på din sko alltså. Då kanske det får bli en tripp till Eskilstuna i helgen. Mätte dom Vincents fötter eller får man "gissa" sig till storleken? Vad duktig han är som går nu.. stora pojken. Traskar han runt ute också eller blir det mest åka vagnen?



Puss kram

2011-04-04 @ 12:44:22
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Tova

kul att läsa :) hehe, jag har också svårt att föreställa mig ett kyrk-giftermål, samtidigt som Rådhuset känns lite trist...

Har inte pratat så mycket om att gifta oss över huvud taget, men kanske blir det av en vacker dag - vissa pappersarbete-grejer blir ju faktiskt enklare då! :)

Kram

2011-04-04 @ 14:02:24
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0