Julen har varit bra!

Julen är över för i år. Imorgon börjar allvaret igen, Jonas ska jobba 8-19 varje dag till den 1 januari. Han skulle även jobbat idag, men dom fick betald ledighet istället :D

Så, julen då... På julafton var vi i Tyresö hos Jonas bror med familj. Där var Vincents farmor, perre, leffe, Andreas, Monica och så vi då :) hade en jätte mysig dag/kväll. Massa massa god mat, barnen lekte som aldrig förr och det var bra stämning hela tiden :D
Tomten kom på besök och lilla Alvin blev livrädd stackaren. Men släppte lite sen :) barnen fick jätte fina klappar.

Vincent fick mest kläder, det tackar jag galet mycket för!!! Något han var i akut behov av! Märks även att ni känner mig allihop, alla kläder var perfekta till den stil jag gillar :)
Några har även snappat upp att jag gillar "cars". Så massa så fick han med :)

Igår var vi i Flen och firade jul. Gick upp super tidigt för att åka och köpa mammas julklapp. Jonas köpte henne en ny tv, en platt tv i storlek större. Hon hade en gammal bildrörs tv som knappt fungerade så den satt fint :)
Vincent blev fortsatt bortskämd med massa paket. Även här mest kläder :) bondelid hade Fia köpt åt han. Så snygga så. :)
Åkte hem ganska tidigt då vi knappt sovit under natten(berättar snart). Jag körde hem. Så jag har nu kört i mörkret för första gången och har även gjort min första omkörning. Var först rätt för att köra i 90, men sen när vi kom upp på motorvägen skulle jag upp i 120 :S jisses... Men gick väldigt bra måste jag säga :) körde av i Salem så fick Jonas köra i stockholm :)

Så, när vi var på väg hem på julafton stod vi här ute på stora vägen vid ett rödljus när det plötsligt smäller utav vara helvete, bilen gungar och jag gallskriker. Vincent som som vaknar med ett ryck. Vi har fått en stor jävla raket i rutan där Vincent sitter. Vi ringer polisen och det fortsätter smälla raketer.
Polisen kommer och vi berättar vad som hänt och vad vi hann se. De får efter mycket om och men tag i de som gjorde detta. Fulla var dom, sköt raketer i tätbebyggt område och hade inte förankrat fyrverkeri lådan. Den hade vält och dom hade fått fly själva.
Otroligt oansvarigt! Poliserna var inte så glada på dessa heller.

Tack och lov gick det bra! Men tänk om vi haft en bilmodell äldre som har sämre rutor, den hade åkt igenom då. Det var så sjukt otäckt så kunde inte somna på bra länge. Varje gång jag slumra till vaknade jag med ett ryck och såg smällen.
Nej fy fan!!

Jaja, alla Vincent klappar blev perfekta!! Tack alla ni som skämmer bort honom! Nu har han kläder så det räcker ett tag :)
Nu blickar vi framåt. Nästa vecka kör vi ner Vincent till hans mormor o moster. För på torsdag tidigt på morgonen åker Jonas och jag till Sälen :D köpte skidkläder åt honom igår så nu har vi allt vi behöver :)

Om inte ens en månad fyller vår lilla prins 2 år också :) galet vad tiden gått fort.

Nej det får räcka med uppdatering här för idag! På återseende och hoppas ni haft en lika mysig helg som vi! God fortsättning!!


Kommentarer
Postat av: Sofiia

Klart den är, jag är rädd om saker jag lånar :P Och jag hoppas den finns kvar i min storlek, för jag måste ha den, den är ju superskön! :)

2011-12-26 @ 23:04:57
URL: http://fiian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0