Lång historia kort

Jonas tackade ja till att ha snö jour över nyår då dom får extra pengar bara av att tacka ha.
Efter mycket om och men med facket som la sig i angående lediga dagar efteråt svarade arbetsplatsen emot genom att ändra jouren till 2 skift.
Det resulterade i att Jonas fick ny arbetstid, 26/12-1/1 kl 8-19 fast tid. Alltså ingen jour utan de skulle vara på jobbet hela tiden.
Det började med att han fick veta att han fick betald ledighet på annandagen eftersom det inte finns någon snö. Igår jobbade han och fick veta att han fick sluta 15.30 (vanlig dagtid), och får sluta 15.30 varje dag nu.
Imorgon fick han dessutom ledigt då jag ska på intervju.
Nu väntar vi på besked om att de även får ledigt under nyårsafton, eller i alla fall sluta tidigt.

Ni kanske inte fattar så mycket av detta, men det är glädjande för oss i alla fall. :)

Om en vecka kör vi ner Vincent till Flen med :D ett jäkla tjat på mig om det, jag vet!
Men ser fram emot vår lilla resa :)

Om ett tag kommer Sophie över på min begäran :) så snäll som ställer upp!! Tack gumman!
Ska klä oss här så vi inte går i pyjamasen när hon kommer :) plocka i disken i maskinen med, orkade inte med det igår.

På återskrivande senare :)


Kommentarer
Postat av: Marina Afram

Låter som att allt blivit till det bättre gumman. Hoppas det fortsätter så.. Kramar här i från.

2011-12-28 @ 13:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0