1 års kalaset 29/1-11.

Allt som skulle bakas inför kalaset gjorde vi i fredags. Tänkte bjuda på lite bilder från tårtbaket :)



Har lagt emellan på tårtorna och nu ska grädden på innan marsipanen kommer.



Tillsammans blev vi ett bra team när det gällde marsipanen. Jonas stora händer värmde bättre än mina :D



Här är tårtorna nästan klara. Blev ett litet djungel tema på dom med djungel djur och en grön lian runt tårtan. Men snart kom jag på en till detalj på tårtan, men den bilden ser ni på kalaset sen :)

Nu till själva kalaset. Vincents Morfar, Mormor, Mostrar och Tant Cina var de första gästerna på plats. Innan vi fikade hade jag lovat att bjuda på lite korv med bröd till lunch eftersom de åkt en bit för att komma fram.
Med sig hade de så klart massa paket.



Fika bordet och present bordet i ett :) Några paket är så klart från oss också.



Han fick börja med ett av de stooora paketen. Detta från familjerna Figaros och Nymans. :)



I det paketet fanns det en Lära-gå-vagn :) Väldigt populär :)



Fika dags :) Ser ni vad jag la till på tårtan? Jo jag rullade små kulor och la som en kant runt tårtan. :) Här ser ni även cupcakesen jag gjorde.



Farmor och Perre har kommit med paket. Mamma och pappa får så klart hjälpa till. :)



Lite kalas folk :) Pappa Jonas, Mormor, Cina, Farbror Patrik o Rebecca m kusin Alvin i knät, Moster Becka och Morfars armar.



Kusin Alice är så snäll och hjälper Vincent öppna sina paket :)



Tårtan igen, nu med ett ljus :D



Dags för tårta :)



Roligt med tårta :)



Hm, hur smakade detta då?


Nu har alla gäster åkt hem igen och nu väntar vi på Gudföräldrarna. Vilket inte alls dröjde innan de dök upp. :)
Finns inte så mycket bilder från kvällen. Men nån hade ställt tårtan lite för nära kanten på bordet så en viss liten herre tjuvade lite :D



Bus unge :)



Mmmm va gott hehe.



Titt-ut under stolen :) Pontus fick en bra bild han :D

Glömde ta kort på presenterna.

Men han fick:
Av oss: 3 st Brio leksaker och svarta läder tofflor med döskallar
Mormor+Mostrar: Släpet till Bobby Car
Moster Fia: Bamse böcker och Lundmyr pyjamas
Farbror, Rebecca + Kusinerna: "Biltvätt" med bil och gubbar
Janne o Malin: Duplo
Jenny o Pontus: Silverburkar med "Min första Tand" och "Min första lock" och en stor nalle.
Jenny, Mattis o Nellie: Skjort-body och en body.
Morfar: Pengar
Farmor: Kloss hus och underbyxor (och lite sen julklapp: Tjock mysig tröja och byxor)
Farfar o Irene: Pengar
Conny o Lisa: Jeansskjorta
Fam Figaro/Nyman: Lära-gå-vagnen

Så jag tror jag kommit ihåg alla fina presenter han fick.

Är super nöjd med hela kalas dagen och allt han fick. :) Tror Vincent är minst lika nöjd han :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

ohh va fin tårtan blev! och cupcakes sen då, vattnas ju i munnen, hihi :)

2011-02-01 @ 13:41:30
URL: http://nokzinc.blogspot.com/
Postat av: Stina

Fina bilder. Vincent såg väldigt nöjd ut :)

2011-02-01 @ 20:26:51
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Vilket härligt kalas ni fick till, och jag måste säga att jag blev riktigt impad av tårtorna ni gjorde. Läste att ni fick köpa marsipan från konditori. Men texten ni skrivit på är den köpt från vanlig affär? Skulle kunna tänka mig något liknande fast rosa. Finns ju såklart färdig att köpa men då betydligt dyrare ´(och tråkigare). :)



Kramar Anna

2011-02-01 @ 20:41:10
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: daniela

Jätte fina tårtor verkligen, jätte duktigt gjort! Det ska jag nog försöka mig på till Havannas 2 års dag! Men funderade på att testa sugarpaste ist, har du smakat det nån gång?

2011-02-02 @ 08:13:20
URL: http://havannasmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0