För tidig födelsedagspresent

Igår när Jonas var på väg hem från jobbet bestämde han sig för att åka och fixa min födelsedagspresent. Fyller ju inte än egentligen (3 mars). Men han åkte i alla fall iväg. Han hade sagt innan att han tänkt på något som jag klagat på tydligen... Hmm tänkte jag, vad kan det vara? Jag som klagar på precis ALLT! Hahaha nej då, nu skoja jag med er. Men i alla fall så hade jag sagt att jag inte ville ha något och absolut inget dyrt. Tycker inte 24 år är något att fira. Max hundra kronor sa jag.

Men så när han kom hem så va jag såååå hungrig så trodde jag skulle falla ihop på golvet. Och han bara fråga om jag inte va nyfiken och om jag ville öppna det redan då. Det ända jag kunde tänka på var ju så klart MAAAT! Haha. Men då hade vi inte pasta hemma så det räckte till oss båda så Jonas skulle handla istället. Men tjatade så mycket om presenten så jag fick öppna den.

Fattade inte så mycket av kartongen egentligen. ThinkPad stod det... hmm... och vi som pratat om dessa Ipads en tid nu. Inte för att vi skulle köpa det utan bara pratat om det. Men till slut gick det upp för mig att han köpt mig en ny dator. EN NY DATOR????!!!! VA liksom!!!

Så en röd ThinkPad edge fick jag, och ni kan tro att jag är nöjd.. eller jag är mer än nöjd!!! Den är lagom stor för mig (13"), led skärm, stooora mjuka tangenter, väger nästan ingenting, blir inte varm... Ah och en massa mer :) Senaste windows (äntligen slipper jag vista). Den är helt perfekt för mig!!!

Hade ju en Packard Bell innan, men skärmen började dumma sig när vi låg på neonatalen med Vincent och sen har det bara blivit värre. Och den är grymt jobbig att plugga vid. Jonas dator är för stor och tung istället. Så nu har jag en dator som passar mig PERFEKT!!!!!

Jaha, idag kommer mina vänner Angelica och Sofia över. De jobbar till 14 ca sen kommer dom ut. De har aldrig varit här ute innan så ska bli kul att få visa vårt nya hem :) Måste dock städa undan lite innan. Plocka in den rena tvätten, dammsuga upp Vincents majskroks-smulor o plocka ur diskmaskinen. Men det går ju snabbt :)

Satt och sparade alla mina favorit bloggar i favoriter förut, är det någon jag glömt? Ni som är sparade är: Syster Fiian, Anna, Cecilia, Elin, Hennu, Trasslet och Daniela, har jag glömt nån? Påminn mig i så fall :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Min då? är den sparad ;)

2011-02-17 @ 10:09:18
URL: http://nokzinc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0