Hemma i Stockholm igen!

I onsdags åkte vi ner till Flen. Packade allt och städade innan vi drog. Jonas plockade bara upp oss när han kom hem så åkte vi direkt. Tåget skulle gå 17.30 men va såna sjuka köer så när det endast var 20 minuter kvar tills avgång sa jag att Jonas skulle vända om, skulle Aldrig hinna fram. Men då va Jonas så snäll så han erbjöd sig köra ner oss, vilket jag blev otroligt tacksam för! Stannade till och käka på Mc Donalds på vägen eftersom det blev senare än tänkt. Vincent hade ätit innan så klart så han behövde ju inget.
Men som vi kör runt i rondellen i Malmköping börjar min lilla skatt att spy, och bara fortsätter. Fy tusan vilket berg han hade i knät av spyor. :( Han blev så klart super ledsen och jag torka och torka och torka. Gav han vatten när jag torkat klart sen va han pigg igen :S Blev att riva ut stol och hela skiten när vi kom fram till Mamma/Mormor och tvätta allt. Ställde Vincent i duschen direkt och satte på pyjamasen. Fixade hans säng och syster/moster gav han vällingen under tiden sen somna han som en stock. Och vaknar och spyr igen. :(
Trodde dock aldrig att han va magsjuk för hans humör var fortfarande strålande och han va lika busig som alltid. Fick smörgåsrån och vatten sen somna han om vid 01.30 den natten :S

Jobbig start får jag lov att säga. Dagen efter va han ju pigg och glad igen, sitt vanliga jag, så sjuk va han ju absolut inte. Åksjuka blandat med maten precis inpå bilfärden tänkte jag, och de andra med. Jag ringde min gammelmoster och bad att få låna hennes tvättmaskin, vilket inte va några problem. Gjorde oss klara och traskade iväg, blev bjudna på hennes super goda bröd och kaffe :) Gick sen en sväng ute innan det va dags att bege sig hem. Vincents aptit var lite si och så med, grött och välling ville han ha, men ingen riktig mat, så det slapp han.

Ja ja gjorde inte så mycket mer under torsdagen, va hemma och tog det lugnt. I fredags gjorde vi oss klara för en promenad i solen som tittade fram, gick förbi Gift of Safa för att hälsa på Sikka som jobbade, hittade även ett par örhängen som fick följa med mig hem. :) Tog en kopp kaffe innan vi gick vidare. Köpte lite vin och gott med oss hem. Skulle ju glo på Let´s Dance på kvällen.
Becka/moster kom hem till mamma så vi hann träffa henne lite med sen kom pappa/morfar innan han skulle börja jobba. Tog oss lite kaffe och snacka skit. Vincent va inte alls blyg för han denna gång. Tatueringen över hela hans arm va intressant :)

I lördags var det tänkt att vi skulle över till Petra och säga grattis då hon fyllt. Så vi gjorde oss nästan klara sen pausa jag för att Vincent skulle få lunch innan vi gick. MEN, när han fått sista skeden så kastar han upp precis allt igen. :/ Denna gång konstatera jag att det är maten han inte kan behålla. Han fick samma lunch på dagen när vi åkte som på lördagen. Tror inte på allergi utan det kan bara vara så att han fått för mycket av nått ett tag så kroppen vill inte ha mer (har hänt tidigare med pasta). Men men, vi fick va hemma. Ville inte dra ut honom även om han va på humör så tyckte jag inte det passade sig. Så hemma blev vi och vi blev hemma från min systers 6 års kalas igår med som vi skulle åkt på. :S
Men hoppas på att kunna åka ner så fort jag kan.

Så, det va mitt besök i Flen då. Men varför va jag där då?
Jo, mor gjorde en lite operation i ondags under dagen. Vilket innebar att hon inte skulle kunna lyfta så mycket eller göra så mycket förutom att sitta still och vila. Så vi åkte ner, dels för att Vincent skulle lysa upp dagarna lite men sen också för att hjälpa till med mat och disk och sånt.
Operationen gick fort och bra. De som skulle bort fick dom bort. Nu hoppas vi och håller tummarna för att det inte ska vara nått mer knas än så och att det inte är nått farligt :) Mer än så säger jag inte ;)

Denna vecka är min kusin Caroline här i Stockholm, hon pluggar till inredare i Haparanda och ska på massa besök. Så idag fick vi äran att träffas :) Plockade upp henne imorse så åkte hon vidare på eftermiddagen. Imorn kommer hennes Peter upp för en arbetsintervju, så eventuellt kommer dom förbi imorn kväll. Annars så bjöd jag in henne att sova här på torsdag (hon har ingen annanstans att ta vägen), så det ska bli trevligt så klart :) Vi träffas inte så ofta, men på nått galet sätt så vet vi direkt vart vi har varandra :)

Restev av min tid går åt att plugga, har verkligen massor att göra. Skulle vart inlämnat och klart igår, men min lärare vet om allt med mamma så det va ingen fara :) kursen som kommer nu efter är på 2 månader så jag hinner ta igen allt ändå :)

Ja ja, detta får vara nog nu, har ju skrivit ett helt föredrag för er. Bara för några dagar i Flen liksom. Men för er som pinat er hela vägen ner ber jag om ursäkt till, men lämna gärna en kommentar när du ändå är här nere :D JAAA!

Kommentarer
Postat av: Stina

Skönt att komma iväg lite :)

Blir lätt att man fastnar hemma när det är slaskigt ute.

2011-02-08 @ 11:39:31
Postat av: Elin O

hej ... haha du missade att du träffade oss....

2011-02-09 @ 19:52:39
URL: http://megaelin.blogg.se/
Postat av: Helena- Mamma till Vincent

Ja just det haha. Har missat mer har jag märkt :) dags att blogga igen för din del!

2011-02-09 @ 21:15:33
URL: http://helenan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0