Snabbis...

Vincent ligger i sin säng sen en timma tillbaka ca. Han va sååå trött idag min lilla rackare.

Gjorde stuvade makaroner och falukorv till middag idag, så innan jag krydda stuvningen i vår smak så satte jag undan lite till Vincent också. Och han fullkomligen älskade maten :) Korven skar jag tunt så snabbt ner i pannan och direkt upp, så den hann aldrig stekas utan bara få lite värme :) Smart va? Hahah.

Jaha, har det hänt nått kul? Måste säga, även fast jag vet att hon inte läser, så prata jag med "svärmor" igår (Jonas fars dam). Och det är verkligen kul att prata med henne. Det är inte ofta det händer att man träffar en kille som har så fin familj runt sig. Alla är så goa och rara mot mig och jag har aldrig känt mig ovälkommen i familjen alls. Men med Irene så kan jag verkligen prata om allt, och då menar jag ALLT! Saker som inte många andra vet om kan jag säa till henne. Så skönt just för att nån förstår mig från Jonas sida. :) Ja ja ni kanske tycker det är tråkigt att läsa om min "svärmor", men hon är en sån klippa!!!

Ska bjuda på smörgåstårta på söndag tänkte jag. Inte för att det är nått att fira, men nu får man en anledning till att göra en. Har varit sugen så så länge, men finns aldrig tillfälle till tårtan :) Men nu så. Så på fredag innan Jonas åker ska vi handla så jag kan göra botten på lördag så den får stå och "limma" ihop sig över natten :) Eftersom det bara är Jonas sida som kommer, och nåra vänner kanske, så kan jag göra med räkor o gott på :) De va omtyckt förra gången jag gjorde, så hoppas det går hem även denna gång :D

Nehe, nu ska jag kolla Sveriges mästerkock. Skriver en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Tack för tipset! Stuvade mackisar ska jag prova till Lowa också. Blir ju lite mer "kladdigt o rinnigt" då än bara vanliga kokta. :)

2011-02-23 @ 20:21:11
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Hennu

Svar: Tack Helena :) Hihi.



Smörgåstårta är så jäkla gott! Så länge den inte innehåller tonfisk (A) Haha. Puss o kram.

2011-02-23 @ 20:35:16
Postat av: Nicole

Ohh hade jag kunnat hade jag kommit och ätit smörgåstårta, helt klart. Har velat äta de hur länge som helst nu :P

2011-02-23 @ 21:04:17
URL: http://nokzinc.blogspot.com/
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Nej men oj stackars Vincent. Det började med att han också var jätteröd till att det började blöda? Vi har gett Lowa fullkornsgröten från 8 månader (hon blir 11 månader imorgon) och jag tror det kan vara det som är boven, samt vällingen från 8 mån som också är fullkorn. Nu har vi bytt gröten imorse var mild fruktgröt och än så länge ingen bajsblöja. Hur ser era mat schema ut? Vad får vincent till frukost? Brukar ge Lowa en portion gröt (ibland äter hon inte allt) samt en halv smörgås (gott o gräddat) med smör och leverpastej samt vatten och d-droppar.

Kramar

2011-02-24 @ 10:45:41
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Nea

Smörgåstårta låter gott, vi kommer gärna-om vi bli bjudna;-)

2011-02-25 @ 08:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0