Dagen idag för ett år sen

Tänk att dagen idag för ett år sen startade hur normalt som hellst. Eller ja så normalt som de kunde. Kommer ni ihåg att jag var sjukskriven? Skulle ju jobbat den här veckan innan mammaledigheten. Men så blev det ju inte.

Men jag minns fortfarande min dag... ett år senare. Sov ganska länge, var iväg till jobbet en sväng för att fixa alla beställningar och visa hur jag gjorde osv. Följa nya personalen så de lärde sig... Tog det vääääääääldigt lugnt. När jag kom hem blev det en snabb vila och sen satte jag igång med att dammsuga. Även där, väääääääääldigt lugnt. Fick ju inte ens göra det egentligen. Men men, lugna försiktiga drag. Gick ner på kiosken och handlade, väntade på Pelle som skulle komma och klippa mig. Pratade med syster i telefon. Såg vad klockan var (strax innan 17) och va tvungen att lägga på för pelle kunde ringa och ville bli insläppt vilken sekund som hellst.
Lägger på och POFF säger det bara, VATTNET GICK! HJÄÄÄLP! Jonas trodde mig inte riktigt. Jag satte mig på toan direkt och va hur lugn som hellst och Jonas va mellan golv och tak. Han ringde Pelle, Jenny, hans pappa o jag vet inte alla han ringde. Jag ringde mamma och förlossningen.
Fick komma in men inget hände. Små värkar men inget som visade att det satt igång.
Lyckades halvt somna mellan 4-5 innan jag vart kissnödig och vaknade. Låg dock kvar i lite mer än en timma innan jag drog mig upp. :)

Kommer ni ihåg detta?
Jag tycker i alla fall allt känns helt sjukt. Idag har vi en frisk och pigg pojke som är mellan golv och tak, ska ha ALLT och äta ALLT och busa sönder oss här hemma. En kille som vi trodde skulle få bestående men pga prematuren. Idag finns inga tecken på det längre. Han växer som alla andra 1 åringar, han utvecklas som alla andra och inga drag i utseendet kvar heller. Hur skönt som hellst :)

Åh vilka minnen!!!!

Idag ska vi in till Söder, ska uträtta lite grejs och passa på att träffa folk man inte sett på flera månader.
Hoppas mitt paket från Köpbarnvagn.se kommer på måndag :) Beställde lite smått och gott... Ett födelsedagståg, förvaringslådor, krokar till Vincents rum och 2 tjocka barnskedar :)

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Va härligt med 1-årskalas, och sitt egna barn dessutom! Funkar det fortfarande bra med eget rum till Vincent? Jag skrev på bloggen att Lowa skulle få flytta in till sitt rum men när kvällen väl kom kände jag mig inte redo :P. Det kanske blir om nån månad,.. får se.

Lägg ut bilder från kalaset sen om du vill :) Och dina bakverk :) Kram Anna

2011-01-20 @ 10:41:59
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: daniela

Tiden går så sjukt snabbt! Jag tyckte det var nyss du va på Havannas dop med vincent i magen :P

2011-01-20 @ 11:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0