Er chans att visa er

Nu är det ju som så att Vincent blir 1 år på fredag. Och nu när vi flyttade har vi ett rum bredvid vårat som är Vincents rum. MEN han sover fortfarande inne i vårat.

Nu har jag börjat fundera mer seriöst på att flytta in honom i sitt eget rum.

Det är här ni kommer in... Har ni några tips, eller vet ni några bra sätt på att få en bra överföring från oss till hans eget? Tycker nämligen att det är lite på tiden att han lär sig sova i sitt eget rum.
Har "barnvakt" med kamera som jag tänkt att använda så jag ser om han drömmer eller är vaken. Men problemet är lite så att han aldrig sover i vår säng. Så om han vaknar och inte vill sova i sitt rum, hur ska jag göra då?

Så tipsa på nu, och med många bra tips kanske jag kan överväga att fortsätta blogga, men då får ni hjälpa mig FÖRST!

Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Novlan började sova i eget rum när hon var typ ett halvår eller så, var inga problem alls eftersom hon aldrig sov i vår säng ändå. När hon inte vill sova nu får hon antingen skrika en stund eller så får hon välling (beroende på vad klockan är) Vi försöker alltid trösta och ge nappen och snutten fort för då brukar hon somna om, men barn är ju väldigt olika. Sen går det ju alltid att flytta tillbaka sängen om det inte alls skulle funka.

2011-01-17 @ 22:40:30
Postat av: Nea

Gör iordning rummet o kanske ställ en fåtölj där så du "nattar" honom i samma rum,alltså ger han kvällsvälling o sjung en sång el hur ni gör. Lägg han sen i sängen o säg godnatt. Prova sen femminutersmetoden, gråter han, ta upp han o trösta men lägg han sen igen o säg godnatt. Det kan ta tid o är jobbigt men sen kommer han fatta. Tar ni upp honom o tar in han i ert rum vinner han o då får ni börja om från början. ja,du fattar.. Lycka till,kram

2011-01-18 @ 12:00:15
Postat av: Cecilia - mamma till Ella

Hej! Förlåt för det sena svaret...

Ella sover fortfarande inne hos oss, men i sin egen säng. Jag vill helst avvakta lite med att hon sover i sitt eget rum, tycker hon växer upp på tok för snabbt så det är väl ett desperat försök att få behålla min lilla bebis kanske, haha ;)

Angående äta-själv så har det bara blivit så för oss. Hon blev mer och mer intresserad av skeden och vi började med att lägga upp mat på den och gav den till henne, så hon bara behövde hitta till munnen. Hon vill fortfarande inte ta mat från tallriken med skeden, men hon gör det ibland utan att tänka sig för.. Lägger vi upp mat på skeden och låter den ligga kvar på tallriken så tar hon den till munnen utan spill eller kladd, så hon har blivit jätteduktig tycker jag.. :)

Kram!

2011-01-19 @ 09:53:35
URL: http://ceciliasdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0