Nu fullspäckad vecka

Oj oj, helgen gick fort. I torsdags var jag in till söder en sväng. Skulle fixa lite grejs sen blev det en snabb dejt med Angelica. Passade på att gå och ta en öl när jag ändå var inne. :) GOTT! Köpte present till Vincent med.

I fredags blev det att städa, baka och fixa för Svärfar och "Svärmor" skulle komma över och fira Vincents 1 års dag <3. Dom hade med sig grillad kyckling och potatissallad till middag, så enkelt med jisses så gott det är. Att man aldrig tröttnar? :) Ja ja, efter det blev det kaffe och cupcakes som jag gjort. Vincent fick sig så klart en egen han med. :) Han roade verkligen sitt sällskap här hemma. :) Han har börjat med nån rolig min, och han gör den verkligen HELA tiden. Jag försökte mitt bästa att hålla humöret uppe... Har sån jobbig tandvärk från en visdomstand som ska komma så jag håller på att gå i taket.
Natten till lördagen samlade jag ihop en timmes sömn, sen fick det va nog. Ringde och frågade om svärfar kunde komma tillbaka hit och hjälpa mig med Vincent så jag kunde gå till tandläkaren. Och det gjorde dom, TACK OCH LOV! Nu var det inte nått dom kunde göra där egentligen. Tanden måste bort, nån gång... men dyrt som satan och på ett väldigt otäckt sätt, så jag håller mig ett tag tills pengarna finns till det ingreppet.

I går blev det bara en slö söndag. Orkade knappt nått alls. Jonas fick lite jobb, men inte alls mycket.

Och nu är vi här. Denna vecka är nått hela tiden känns det som. Idag var vi till Alvik för att prata lite studiefrågor, imorn ska vi försöka ta oss och handla lite, onsdag är det 1 års kontroll med vaccin, torsdag fix inför födelsedagskalaset, köpa presenter och fixa, fredag trodde jag att jag skulle få baka och en massa på, men fick kallelse idag till cellprovstagningen så ska dit kl 15. Lördag är det kalas hela dagen och söndagen hoppas jag på en lugn lugn dag. :)

Jag har säkert glömt hundra saker. Ja just det, på tordag kväll ska jag ut till Hägerstens ungdomsgård och göra lite fältstudier. Har tur som har Malin som är föreståndare där så jag får vara med :)

Inte nog med att Vincent fick en stoor peng i present av sin farfar och Irene så hade Irene varit på röda korset innan dom kom hit i lördags och gjort fina fynd till Vincent. Flera par byxor och tröjor, några böcker, ett stort lok, ett par super söta skor och en ryggsäck till dagis sen :) Hur fina grejer som hellst! Ni som träffat Irene vet ju hur go hon är. :)
Är så tacksam för att dom ställer upp! Är ju lite svårt när det bara är Jonas familj som finns i närheten. Så man kan inte räkna med för mycket. Alla andra har ju sina planer liksom.
Som tur är så behöver vi ju knappt hjälp med barnvakt. Väldigt väldigt sällan vi går ut utan honom. Vill liksom inte störa när det är vårt val att skaffa barn. :)

Ja ha, nehe, massa babbel igen märkte jag. Dags att avsluta och roa sig med nått annat. Väntar på att Jonas ska sluta så vi får mat i oss :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

ser du vad duktig jag är som kommenterar ;) haha



jobbigt med tanden, herregud, tur man redan operert ut alla så man slipper. hoppas din tand ger upp och blir skötsam!

2011-01-24 @ 17:36:12
URL: http://nokzinc.blogspot.com/
Postat av: Jossan

Hörru, ring mig! jag ställer alltid upp som barnvakt! skicka hit han ba=) Jag ska nog gosa sönder honom. Pussss på er

2011-01-24 @ 20:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0