Planerar redan nu :)

Det är så att vi bestämt oss för en sol semester i sommar. Trots att jag alltid sagt att jag inte vill resa med barn innan den kan gå själv och äta ordentligt osv, har vi nu beslutat att vi ska åka allihop i sommar. Blir en tripp ner till Naxos igen (Grekland). Idé torka? Nja, egentligen inte. Kan åka vart som hellst egentligen. Men vi tar ingen charter resa utan tar bara flyget till Aten och båten över till Naxos, man sparar så otroligt mycket pengar genom detta och boendet blir mycket billigare och man får välja och se på plats vart man vill bo.
Just detta gör att vi valde Naxos detta år igen, vi vet vart man ska bo och vart vi ska gå om vi får problem med boendet :) Har skaffat oss ganska goda vänner på restauranger, biluthyrare osv och de hjälper oss gärna :)
Vi tar syster yster Fia med oss, både som sällskap och hjälp med Vincent. Skönt att kunna gå ut en kväll ensamma, bara jag och Jonas. Men oxå bara jag och Fia så klart! Inte meningen att hon ska sitta hemma hela tiden. Lättare oxå på stranden, man kan gå 2 och bada och en är kvar med Vincent :) Ah ni fattar.

Planerna är redan i full gång... Mycket som måste kollas upp innan resan. Hur får man göra med välling och sånt, måste ha tag i solkläder och sånt åt honom. Och det viktigaste av allt, ett pass måste fixas. Jonas måste oxå ha nytt pass så vi får fixa det samtidigt helt enkelt :)

Tänk, på tal om ingenting, så fyller Vincent redan 1 år nästa vecka. Hur sjukt är det inte? Igår blev söta lilla Ella 1 år och den 16e blir Eliot 1 år. Det är några nu :) Så ofattbart att 1 år snart gått sedan den dagen vi var på förlossningen.

Men men, grisen är lite grinig så ska nog få han att sova lite så jag kan plugga det sista jag har :) Så less på denna kurs just nu, men när jag gjort det jag ska idag är den slut! ÄNTLIGEN!

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Galet att tiden gått så jäkla fort. Jag följde ju större delen av din förlossningen och minns som igår när du skrev på Facebook (jag satt på jobbet då, med extrem foglossning, haha) att ni fått er lilla prins :) Så mysigt. Sugna på ett syskon? :)

Kram Anna

2011-01-12 @ 10:15:40
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Ja gud ja vilket mirakel att han mådde så pass bra när han föddes flera veckor för tidigt :) Vad skönt för er. Det var "bara" hjälp med maten och så? Ja vi lite sugna på ett syskon till Lowa :) Självklart längtar man till jobbet ibland också men jag kan lätt vara hemma 2barnsmorsa ;) Vi vill ha barn ganska tett så de kan leka bra med varandra, så får se hur det blir & när det blir.



Vad skönt att åka utomlands. Är det mycket att tänka på med barn? Men då är ändå Vincent så pass stor så kanske smidigare än att ta med en färsking? Det går säkert galant.



tack så mycket. Vi är jättenöjda med köket.

Puss kram

2011-01-13 @ 12:47:51
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com
Postat av: gabriella

åh vad härligt med naxos jag vet jag har sagt det förut men jag har varit där 4-5 gånger. (tror jag)

Hur lång tid tar båten från aten? jag vet första gången och andra åkte vi den båten och det tog ca 6-8 timmar, men förhoppningsvis har de bättre båtar nu... åh vad mysigt

vad får ni betala när ni reser så?



kram gabriella

2011-01-13 @ 22:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0