så här träffades vi

Det var det 4 januari 2008. Hade en liten etta hemma i Flen och pluggade för tillfället på komvux. Så levde fattigt på studiebidrag och lån. Min vän Sari ringde under förmiddagen och tyckte att jag skulle komma till henne och hennes kille på fest ute i Märsta, Stockholm. Sa nej pga att jag var fattig som satan efter jul och nyår. Men hon va bestämd på att jag skulle komma. Vi la på telefon och jag fortsatte med mitt där hemma. Men så ringer hon en stund senare. Då har hon kollat tåg tider och bokat biljett till mig. Så bara EN timma senare skulle tåget gå. Jag som inte hade duschat eller så, INGET! Hade kort hår som krävde sin tid framför spegeln. Fick slänga mig in i duschen och på med nå kläder bara och packa väskan med lite festgrejer och sen bara kuta ner till tåget.

Väl framme så plockade dom upp mig. I en liten Kangoo (skåpbil) skulle vi färdas. Med sig hade hon sin dåvarande pojkvän Jocke och deras kompis Micko. När vi åkte så sa Jocke att vi bara skulle svänga förbi Södermalm för att plocka upp en till kompis. Åh nej tänkte jag först... av flera anledningar. Väl där fick jag hoppa ut från skåpet på bilen så denne kompis kunde komma in, och ut från porten kommer Jonas. Första blicken fick min mage att spela mig ett litet spratt. Satte oss i skåpet och skulle åka till Märsta. 2 rätt konstiga killar fick jag sitta trångt med. Tyckte Jonas va väldigt på hela resan och höll på att spy på hans snack.

Kommer fram till deras hus ute i ödemarken och vi sätter oss i soffan, jag så lååångt ut man bara kunde, nästan på armstödet. Och Jonas sätter sig så nära mig så man kunde trott vi va siamesiska tvillingar. Sari såg nog min missnöjda blick och sa att vi skulle gå och göra oss lite fina. Jag såg verkligen ut som ett spöke. Inget smink, håret va inte iordning gjort så det spretade överallt, så det behövdes.
Vi hinner inte mer än in på toaletten och stänga dörren så får jag ett sms:

"Helt ärligt, du ser sjukt bra ut! Här är mitt nummer förövrigt".

Svarade "Åh vem fan är du då?"

Han "Han som sitter bredvid dig i soffan"

Jag "Aha, du."

Jisses tänkte jag, kan han inte bara ge upp?
Kvällen fortsatte och vi drack rätt mycket. Och under hela kvällen tjatade Jonas att vi skulle pussas, och jag som fått nog av han avfärdade hans önskan heeela tiden. TILLS... vi möttes i hallen, jag på väg mot köket, han på väg mot toan, då tar han tag i mig och kysser mig. Va händer? Jo, jag mjukna. Resten av kvällen gav jag han en chans, tänkte att va faan, de är bara för en kväll så skit samma.

När det va dags att sova så hade jag fått gästrummet, och Jonas oxå tydligen. Vi låg hela natten och pratade om vad vi ville i framtiden och vad man sökte osv. Vi var väldigt väldigt lika på alla fronter. Båda va ute efter ett fast förhållande och inga fler lekar.

Dagen efter var det tänkt att jag skulle tagit tåget hem. Men Jonas tyckte att jag skulle följa med honom till Söder och se hur han hade det innan jag skulle åka och så blev det. Spenderade natten där och han körde mig till tåget kl 6 på måndagsmorgonen sen. Vi hördes under hela dagen och jag åkte tillbaka till honom på kvällen sen, och tillbaka samma tid på tisdags morgonen. När kvällen kom, kom Jonas till mig och åkte hem på onsdags morgonen. Sen var det tänkt att jag skulle åkt till honom på torsdagen, men han kom till mig istället. Fick veta att jag va gravid så sjukanmälde mig från skolan på fredagen och åkte med Jonas hem.
På lördagen (12 januari) var det tänkt att jag och sari skulle ta bilen hem till flen ganska tidigt för Jonas skulle på sin brorsdotters dop och sedan på kryssning. Men blev istället så att han bjöd med mig på dopet (för att visa att han verkligen va seriös med att han ville ha ett förhållande) och så fick det bli.

När vi va klara drog Sari och jag till Flen och de andra åkte båt. Vi träffades igen på söndagen sen.

Det här är väl egentligen det som hände och fortsatte under bra lång tid, vi åkte fram o tillbaka bra länge. Tills vi märkte hur dyrt det blev för oss båda. Så 12 februari fragade Jonas om jag hade lust att flytta in hos honom. Så klart ville jag det. Den 15 mars tog jag mitt pick och pack och flytta till Stockholm.

Och här är vi nu, 3 år senare. Några resor senare, flera bråk senare, många skratt senare och en son rikare! Vi är förlovade sedan drygt ett halv år och har en lägenhet ihop.
Framtiden vet vi inte vad den visar. Plugga klart för mig och skaffa jobb igen. Leta bostad bort mot Nacka/Värmdö. Skaffa ett till barn. Och förhoppningsvis ett bröllop med. Barn och bröllop ligget vääääldigt långt fram i planeringen så vänta er inget på flera år ;)

Vår historia är kanske inte den roligaste, men för oss väldigt speciell. Vi trodde att det skulle vara en kul grej för kvällen och det blev något helt annat.



Kommentarer
Postat av: Elin O

roligt att läsa... jag kanske ska skriva om mig och pontus..vad långt det kan bli

2011-01-06 @ 13:52:05
URL: http://megaelin.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Lowa

Ja visst var det. En härlig längtan efter sitt barn :) Hur är allt med er såhär i snöyran ;)? Kram

2011-01-06 @ 16:53:01
URL: http://annasvardagsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0