Jag glömde ju...

För er som inte redn läst det på facebook, vi har ju utökat vår familj. Vi köpte oss två små kattungar för en vecka sen. De är 50% Cornish Rex och 50% huskatt. Dom är så sjukt livliga dom där pälsbollarna alltså och sååå söta :D Namn är vi inte helt klara med än, idag fick vi för oss att dom ska heta Rufus och Sture, en annan dag va det Blixten (mcqueen) och Sixten, sen va det även Blixten (mcqueen) och Hudson (Hornet). Ni vet från filmen Cars.

Svårt med namn tycker jag. Så om ni har 2 bra namn till 2 livliga brorsor så kom gärna med förslag :D

Killarna är 9 veckor på lördag så dom är inte så stora som ni kan förstå :D Ska ta dom till veterinären för besiktning och vaccinering när pengarna kommer :D

Och på tal om pengar. Som jag skrev i förra inlägget så va det som vanligt strul med csn och skolan. Men skolan har rättat allt nu och skrivit in det i systemet, så på måndag borde csn kunna se betygen och ta beslut :)

Nu är jag färdig utbildad barnsköttare, tänk att jag faktiskt äntligen fått en ubildning. Eller ja, fått och fått, skaffat mig. Inte det lättaste varje gång med Vincent hemma, men jag har faktiskt gjort det. Det hade jag inte trott för 6 år sen när jag hoppade av skolan. Är stolt över mig själv :D
Har ju skolan kvar, men den delen är inte obligatorisk utan den valde jag själv att fortsätta med. Kändes nyttigt med de kurser som ingick :)

Men nu vet ni att vi nu mer har katter hemma. :D Och att det andra tycks lösa sig även denna gång :D

Kommentarer
Postat av: Nicole

Oj, namn är så svårt ju, fröken fräs fick sin av en olycklig slump som jag nu måste leva med haha xD



Sv: vi fick endel bristningar så nu har vi lite stygn på lite smått obekväma ställen :/

2011-07-22 @ 00:27:20
Postat av: Riikka

jag är så dålig på namn! Har du några bilder på pälsbollarna? Det låter som en väldigt intressant blandning!

2011-07-22 @ 14:34:55
URL: http://4sekunder.wordpress.com
Postat av: Marina

Myssigt med katter vi har också två men en gammel katt och en som nyligen blev ett år gammal. Tycker du ska vara riktigt stolt över att ha tagit dig igenom en utbildning med barn hemma har också funderingar på att vidare utbilda mig så jag kanske kan bytta jobb..

2011-07-24 @ 22:18:29
Postat av: josephine

hej gud va kul med utökningen hoppas allt går bra nu harj ag börjat blogga igen och jag hoppas du vil lläsa den såklart, dina kommentarer var dom som alltid uppskattades. jag skickar med min hotmail så kan du om du har lust skriiva till den. och gud vilken söt knodd du har :D kram

2011-07-27 @ 16:50:47
URL: http://www.metrobloggen.se/jemmaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0