Shopping :)

Mitt sms inlägg jag skrev förut verkar inte alls funka. Skickade en gång till efter, men nehe, funkar inte i alla fall.

I helgen har det varit full rulle :) I fredags va vi och storhandlade, stannade även till på Net on Net på g hem och köpte oss ett våffeljärn. Det va ju våffeldagen så vi skulle såklart ha våfflor på kvällen :) I lördags ringde svärfar och bjöd över oss på ännu mer våfflor. De hade cream fresh, rödlök och caviar på sina, och de va sååå gott :) Gillar inte caviar annars, men de fastnade jag för. Blev kvar rätt länge och på g hem plocka vi upp Pontus. Han och Jonas skulle nämligen umgås och ta en öl på kvällen. Igår drog vi till Ikea så fort vi va klara här hemma. Jenny och pontus var också med oss. Käkade lunch där inne direkt sen lämna karlarna oss ensamma. Hade såklart min prins med mig :) Blev en hel del shopping för mig :) Skönt att få lite nytt. De mesta va turkost eller hade turkost i sig :) Lite limegrönt o en aning rosa, bara fiiina vårfärger alltså :) Fick hem, kaffekoppar, glas, ljuslyktor, doftljus, handdukar, badlakan, vindskydd till balkongen (måste dock ha ett till), leksaker till Vincent och en stoooor låda till hans rum. :) Har tagit bort hans mammut möbler i rummet för han klättrar upp på det och ställer sig på både bord och stolar, känns lite otäckt än. Så behövde fylla ut med nått där möblerna stod. :) Blev kanon fint :)

Idag drog vi till HM. Vincent skulle ha fler pyjamaser eftersom de han hade är sönder på knäna. Nu köpte jag 2 i alla fall och de kommer fler på posten i veckan. Fick ett jätte generöst presentkort i födelsedagspresent så måste passa på :) Till Vincent köpte jag även en grå tröja och en blå keps, dock sitter larmet kvar på den så ska upp dit igen när Jonas kommer hem. :) Till mig blev det jacka, chinos, kjol och ett skärp. Gick även in och köpte nya skor till Vincent :) De blev så himla fina :)

Han går mer och mer här hemma. Tror att han vill mer egentligen, men dels så tvivlar han nog lite på sig själv än och sen kan han inte ställa sig upp utan stöd så han går bara när han är vid möblerna eller om vi ställer honom upp :) Men vad jag är stolt över honom. Tänk att han en gång var ett prematur barn. Han är så smart alltså så jag häpnar här hemma. Han vet vart alla hans kroppsdelar är, han kramas, pussas, vinkar o klappar händerna på beställning. Han sätter på sig mössan själv, vet vart skor och strumpor ska vara och kan även kissa på pottan iblend. Pottan är nog ren tur egentligen, men han gör det :) Och snacket sen ska vi inte tala om, dessa ord kan han, titta, kolla, mamma, pappa, klocka, kaka, anka och lelle (välling). De mesta på sista tiden med P i sig är pappa :) Han är så gullig när han sätter igång här hemma :) Härma djur gillar han också, fast det är såklart lite svårt än :) Han är ändå bara 14 månader och prematur och kan allt detta redan. Kan inte bli mer stolt över min älskade son! Han värmer mitt hjärta heeeela dagarna :D

Ja ja, nog om Vincent. På onsdag kommer min tjocka kompis Stina och hennes son Casper hit och äter med oss :) Jonas har jouren och slutar tidigast 19.00. Vilket betyder att i en vecka måste vi äta själva jag och Vincent. Inte så lockande va? Nej, så bjöd över tjockisen o Casper :) Lär inte hinna ses innan Stina blir smal igen så måste passa på :D När skrutten kommit så ska jag såklart dit och gosa ner näsan i henne/honom, men mest henne :)

Nej, de här duger inte. Vincent har dessutom skitit känner jag så dags att återgå till arbetet hahahhaha :)

Kommentarer
Postat av: Nea

Oj va tiden går, ja mycke händer vid den tiden, ta vara på den. Hälsa Jonas grattis idag på hans namnsdag. Ps har ju ett litet paket till V, hoppas vi ses snart så han kan få det. Mirjam har tre lösa tänder o är så stolt så.. Vi hörs,kram

2011-03-29 @ 12:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0