2 år och 3 månader

Det har varit på ge ett bra tag nu... Men det har liksom aldrig lyckats.
Sura miner och myror i brallan har satt stopp för planen.

Men idag av någon anledning lyckades vi. Stoppade Vincent i ett bad och när han var klar frågade jag om jag fick klippa honom. Ett halvt ja fick jag. Satte honom vid bordet med en mejsel, en ficklampa och lastbil. Pappa Jonas hjälpte till att laga medans jag klippte.

Det var med vemod jag tog lock för lock, men fint blev det.
Har sparat hans lilla hår i hans bok och i hans silver burk :-)

I övrigt då. Köpte oss varsin cykel och cykelkärra med alla tillbehör som behövs i fredags. Jag koppla på kärran och cyklade hem med Vincent så fick Jonas lasta bilen och köra hem.

Taggade som satan att få ut och cykla igår, men vaknade av snö storm ute. Blev dock fint väder på eftermiddag så vi cyklade till affären.
Men Jonas blev inte nöjd med sin cykel så vi bytte till en annan idag. Han drog iväg själv medans Vincent och jag vila sen cyklade vi allihop till Bromma blocks :-)

Nu är det cykeln som gäller när det är korta sträckor vi ska. Ja även längre om vädret tillåter. Tanken för Jonas är att han ska cykla fram och tillbaka till jobbet.
Själv nöjer jag mig med att cykla till pendeln :-)

Här är Vincent alldeles nyklippt :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vad fick ni ge för cykel o kärra.? Vart köpte ni de?

2012-04-21 @ 18:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0