Äntligen vet vi

Igår åkte vi upp till Astrid Lindgrens med Vincent. Vi kom dit 15:30 ca sen fick vi typ bara sitta o vänta... Åt lite mat, fikade o lite sånt under tiden.

När vi äntligen fick komma in så hade Vincent somnat hos mig. Men vi kom in och vi fick en finsk läkare. Hon var toppen!!
Hon lyssnade på honom och det lät fint på lungorna. Så skulle hon titta i hans öron. Varnade henne för att det skulle finnas vax där inne (de sa det till oss sist vi var där, 9/2). Och mycket riktigt. Hon kunde inte ens se in i örat.
Hon undrade hur han kunde höra något med dessa proppar.
Men denna läkare var så gullig och tog bort detta åt oss (får absolut inte peta själv). De var stora som gruskorn och hårda. De satt så hårt att det började blöda när hon fick loss dom.

Men när det väl var gjort kunde hon se att han har en kraftig dubbelsidig öroninflamation. Han har även virus i halsen och infektion i ögonen.

Nu ska vi ge han antibiotika i fem dagar tillsammans med Ipren och alvedon. Så hoppas det gör susen på honom!

Själv har jag nog fått bihåleinflammation. Tur att jag redan är hemma med Vincent så jag inte behöver vara hemma extra från jobbet.
Och på tal om jobbet, det ska bli så skönt att komma tillbaka igen!!! Jätte mysigt att vara hemma, men blir både rastlös och lat. Kunde egentligen passat på att tvätta lite mer och städat undan, men orkar inte.

Men idag ska jag anstränga mig och få det avtorkat på hyllor och så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0