Hemska helg!!

I lördags morse tig Vincent och jag tåget till Flen. Vincent var jätte duktig hela tiden och satt så fint på sätet. Han fick en tablettask så han hade nått att tugga på :-)

När vi kom fram så gick hag och klippte mig och Vincent följde med mamma och Fia till affären. När vi var klara med det tog vi en fika his moster bibbi :-) Vincent blev super glad då han tycker om lilla Birgit. Resten av dagen spenderades lite olika. Cina kom över, vi mötte frazze och Jack och gick och mata änderna, gick till affären igen sen mat!

Kvällen kom och det var dags för Vincent att sova. Efter några timmar tyckte jag att jag hörde en hund skälla och mamma fråga om det var Vincent som lät. Gick in till honom för att vara säker, och jo visst var det han.

Han hostade skällande ut men fick ingen luft in. Funderade inte ens utan ringde ambulansen på direkten. Vi öppnade balkongen så det kom in frisk luft och då slutade det.
Ambulans killarna fick lyssna och titta på Vincent utan några problem, han fick andas in combivent 2 gånger. De tyckte inte han behövde åka in som tur var. Stakars Cina som körde i ill fart till Flen för att hjälpa till gjorde det i onödan egentligen. Men att tänka klart i en sån situation är inte det lättaste.

Tog en kopp kaffe på natten innan vi skulle sova.
Men Vincent vaknade runt 05 och var varmare än varmast. Lyckades somna om några timmar till sen.

Han har varit hemma från dagis och just nu vet jag inte när han ska tillbaka. Börjar egentligen inskolningen på nya dagiset imorrn.

Denna natt har varit hemsk. väldigt lite sömn, så det börjar bli dags att vila. Vi ska till dagis idag och hämta alla hans grejer och säga hej då sen åker vi upp till Astrid Lindgrens med honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0