Det är så seeegt!!

Sedan i tisdags har jag varit hemma med Vincent som fått ögoninflamation :-( tiden segar sig riktigt fram och det är riktigt tråkigt att sitta hemma!
Åkte förbi jobbet i tisdags och hämtade lite saker att jobba med hemma.
Dock tog det slut rätt snabbt så nu försöker jag komma på något annat att göra :)

Idag såg hans ögon bättre ut när vi vaknade, men tyvärr inte tillräckligt bra för att få vara på dagis! Jag hade tänkt att gå till VC idag men med tanke på förbättringen så hoppar vi över det.
Det är ju lätt att tvätta ögonen men det är inte lätt att se till så Vincent inte kliar sig i ögonen :-(
En riktigt knasig åkomma måste jag säga... Han är ju liksom inte sjuk i övrigt så han har ju energi till tusen och vill leka hela tiden.

Ja ja, nog tjatat om hans ögon. Det är synd bara att det kommer märkas markant på lönen sen :-/

Vädret verkar bli lika fint som igår så vi går nog ut och leker när klockan blir lite mer.

Vad mer då? JO!! Igår när jag lagade mat hörde jag hur det började fräsa om spisen, sen kom röken och lukten. Då har kontakten bakom börjar brinna. Jag blir totalt handfallen när sånt händer så direkt när jag hörde fräsandet så ropade jag på Jonas. Vi drar ut spisen och precis när Jonas ska dra ut kontakten smäller det till och kontakten åker ut :/ lite otäckt måste jag säga.
Det slog ut säkringar så bredbandet och massa lampor slutade fungera. Jag ringde jouren 18.30 och de skulle skicka nån direkt. Tre timmar senare kom en kille.
Summan av kvällen blev: använd inte spisen till dess ändamål, då börjar det att brinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0