Inte alla förvånad!!

Sen Vincent fick ögoninflamation har jag varit super petig när det gäller att dels tvätt ögonen men också med händerna! Han har en egen handduk, får inte sova på våra kuddar, tvätta händerna om han petar sig i ögonen osv.

Igår efter vilan var jag irriterad i ögat, det kleggade sig och var ömt. Tänkte att det kanske var ögonfransen som satt i ögat som orsakat detta. Det var det nog inte. Jag ser ut som sju svåra år i ögat idag. Nu är det bara att tvätta o tvätta. Vincents ögon såg värre ut idag igen... Det gick ju så bra med honom och jag trodde verkligen det var på väg bort... Känns som att vara tillbaka på ruta ett igen.

Hur som helst så får jag fortfarande jobba :) svullnaden borde i alla fall lägga sig tills måndag. Om det är rött struntar jag i :) solglasögon :)

Ikväll ska vi till Jocke som fyller 30 år idag! Var och köpte present åt han igår. Men först ska Jonas vara i Globen mellan 12-18 på career days för jobbet.

Och på tal om hans jobb... De förlorade kontrakten på tunnelbanan innan semestern och frågor kring arbetet och arbeta tiderna är ständigt återkommande här hemma... Nu har Jonas fått nys om hur de eventuellt tänkt göra.. Blir det så ställs mycket på kant. Vi är i förstadiet till att seriöst kolla annat boende, utöka familjen osv.
På måndag ska de ha möte ang detta och framkommer det att schemat blir så som Jonas hört är det inte hållbart att han jobbar kvar. Funkar inte inte alls!!

Men nu hoppas jag att det är bra besked de kommer med så vi kan fortskrida i våra planer. Börjar bli dags att ta nästa steg i livet, Vincent är snart tre år, jag har ett väldigt bra jobb och det känns som att Vincent är redo också.

Blev massa strunt nu märker jag, men kanske bättre det än ingen uppdatering :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0