Om jag får välja!

Veckorna tickar på snabbare än jag tidigare trott. Igår gick jag in i v 39(38+0). Det är nu 12 dagar kvar till bf. 
Var hos barnmorskan i måndags och allt såg bara bra ut. Fick känna bebisens huvud och höra det fina hjärtat. 
Vi skrev in i journalen sånt som jag inte vill och sånt jag vill till förlossningen. 

Många frågar om jag börjar bli nervös/orolig inför förlossningen. Men som med Vincent så oroar jag mig inget alls. Jag vet att det gör jävligt ont och att den ändå ska ut så jag har inget val än att få ut den :D 
Vill försöka utan smärtlindring så långt det går. Det gick med Vincent så jag vill gärna det nu med. 

Idag går Jonas av jouren. Vi ska eventuellt åka runt lite när han kommer hem. Ikväll ska vi hämta mamma och Peter vid tåget. De ska vara här hela helgen för att hjälpa oss med Vincent och Rasmus. På lördag stundar nämligen bröllop mellan Diddi och Johan. :) så om jag får välja så ser jag gärna att förlossningen kan vänta med att starta till på måndag :P 
Jag är dock helt inställd på att få gå över tiden för att sen bli igångsatt. Skulle inte förvåna mig alls. En unge som hade på tok för bråttom ut och en som inte alls är intresserad av det :D 

Vad tror ni? Har några gissningar på vilket kön det blir men inte när den tänker komma :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0