Efter allt slit...

Nu ÄNTLIGEN har jag fått igenom min heltidssjukskrivning. Jag har varit hemma på heltid sen 12/6. Men försäkringskassan har vägrar godkänna min heltid pga att hon inte ansåg att intyget var komplett. 

Så flera dagar i veckan sedan dess har jag ringt runt, till fkassan, läkaren o barnmorskan. Ingen trevlig människa jag fick som handläggare heller. 

Men så igår morse ringde min läkare och sa att han pratat med hennes semestervikarie Jimmy. Han hade varit mycket trevlig och förstående tydligen. Hinner knappt lägga på så har jag fått missat samtal från dolt nummer. Då har min handläggare (som vi trodde va på semester) pratat in ett meddelande. 

"Hej Helena! ..... Från försäkringskassan här. Jag ville bara tala om att jag nu pratat med din läkare och kommer godkänna din heltidssjukskrivning osv osv".

Vadå HON?! Hon pratade inte alls med honom. Hon har semester och en vikarie har tagit ställning till detta. 

Aja, skitsamma! Nu är det i alla fall ordnat, får retroaktivt det som jag inte fått utbetalt. 

Till något annat 😊 

Igår åkte vi ut till Täby för att hälsa på Anna och hennes familj. Vi skulle nämligen få ta över lite grejer till bebisen. Säng, garderob, täcke, kudde, massa kläder mm. Jag är så tacksam över att jag har henne och att vi fått allt detta. 
Så fort vi kom hem och hade ätit satte jag igång och skruva ihop ☺️ 
Så nu står uppe och bäddad! 

Nu väntar vi fortfarande på vagn och det. Har ännu inte hört nått från dom 😞 
Vill ha det nuuuuuuu!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0