Dagen vi har väntat på!

Den 29/12-13 var dagen vi fick veta att vi skulle bli en till i familjen. Ända sedan dess har vi väntat, längtat, oroat oss och undrat. 
Det har varit många turer på olika läkarbesök och ultraljud. Redan tidigt började besvären att komma och foglossningen fick mig sjukskriven, först halvtid sedan heltid. 
Hade väldigt svårt att njuta av graviditeten och tyckte allt mest var jobbigt. 
Vi planerade ingen direkt semester men tog oss ändå iväg till skara sommarland. Allt hade då sett bra ut på ultraljud och vi kunde sakta pusta ut. Risken att även denna fillur skulle komma tidigt var väldigt liten. 
Sommaren var hemsk, värmen tog död på mig. Kunde inte sova, varken om nöäterna eller dagarna. 

Men så kom denna dag som vi väntat på. Idag är dagen D, min BF dag. Antingen så känner jag inte efter så mycket eller så har jag inte direkta känningar att det är på g. Lättast vore det ju om vattnet gick så jag visste vad som händer sen :) 
Igår började jag få lite molvärk. Med betoning på LITE! Idag känner jag inget ännu. 
Det finns inget som kan påskynda förlossningen om det inte redan startat. Däremot så vet jag att vila är det bästa om vi vill att det ska hända nått. För mycket aktivitet gör att kroppen håller förlossningen borta och väntar tills kroppen är utvilad och redo för den påfrestning som väntar. 
Idag ska jag ändå få lite små saker gjorda. All tvätt jag tvättade i helgen ligger över gästsängarna som ett berg. Det måste vikas in så sängarna är lediga den dagen vi åker in. :) 
Tänkte även fixa nån väska till Vincent och ett brev som förklarar var saker finns, hur det funkar på dagis, telefonnummer osv. Om det går fort har jag inte riktigt tid att stå och förklara allt sånt :) 

Håll nu tummarna för att den vill titta ut snart. Har ny tid till barnmorskan på måndag. Helst slipper jag gå dit ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0