Tanken finns, men glömmer bort det lika snabbt!

Många gånger har jag tänkt skriva, men så kommer annat emellan och jag glömmer bort det. 

Det har hänt lite sen sist kan jag ju säga. 

Cornelia växer och frodas, är nu 5 månader. Hon väger 7820g och är 66 lång. 
Jag har slutat amma och börjat med smakportioner.  
Hon drar sig gärna upp till sittande och har därför bytt till sittdelen på vagnen (snyft).
Hon rullar runt från rygg till mage och tvärtom.
Hon försöker trasig fram när hon ligger på magen.
Och hon sover fortfarande otroligt bra.

Vincent väger nu 17kg, är 109 cm lång. Han har fyllt 5 år och haft sitt första kalas med kompisarna. 

I julas fick jag veta att min kusin (som fyller 28 imorgon) fick mardrömsbeskedet mitt i hennes graviditet. Hon har cancer. :'( från att ha fått höra det värsta, att de förmodligen måste avsluta graviditeten, så har det ändå gått bra. Bebisen (Isabella) ligger fortfarande och gror inne i magen, tumören har dom opererat bort. Men ännu kvarstår många frågetecken. Och det verkar inte som att hon kommer kunna få så mycket svar på vad det egentligen är. 

Enheten jag jobbar på ska stängas och rivas. Så det är varsel på g och inget är klart med något. Glömmer bort det och påminns när jag tänker på mina underbara kollegor och alla fantastiska barn. Att jag inte längre får vara med på deras färd mot skolan sliter mig i stycken. 

Rent allmänt så är jag i en trött svacka. Så mycket tankar kring framtiden och allt runt om. 
Men allt har ju faktiskt inte varit tråkigt eller dåligt.

Jag har varit på kryssning och dansat fram till morgontimmarna. Vi drack drinkar och öl så det nästan sprutade ur öronen på oss. Ingen sömn och ändå helt pigga dagen efter :-)
Vi har köpt ny bil som kommer om ett par månader.

Och så ska jag få äran att bli gudmor.  En av mina äldsta och absolut bästa vänner ska bli mamma i sommar.  Det ser jag så sjukt mycket fram emot. 

Sen ska vi till Thailand i två veckor i slutet av november.  Hoppas barnen klarar den långa flygresan bara :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0